کنتاکتور زیمنس، انتخابی مطمئن و کارآمد

کنتاکتورها تجهیزات کنترلی هستند که برای سوئیچ کردن مدارهای قدرت استفاده می شوند. این کلیدهای الکترومغناطیسی برای کنترل انواع تجهیزات الکتریکی از جمله موتورها، هیترها و تجهیزات روشنایی کاربرد دارند. شرکت های مختلفی در سراسر دنیا اقدام به تولید کنتاکتور نموده اند.

کنتاکتور زیمنس از جمله نمونه های محبوب موجود در بازار است. عملکرد مطمئن، قابلیت اطمینان بالا و عمر مفید طولانی از جمله شاخصه های بارز محصولات زیمنس است. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری در مورد این کلیدها خواهیم پرداخت.

آشنایی با عملکرد کنتاکتور

کنتاکتور را می توان یک کلید الکتریکی با قابلیت کنترل از راه دور معرفی کرد. کنتاکتور از جمله تجهیزات کنترلی است که در مدار قدرت مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار داخلی کنتاکتورها متشکل از سه بخش اصلی زیر است:

  • تیغه ها یا مسیر قدرت
  • بوبین یا مدار فرمان
  • جرقه گیر

تیغه ها در واقع مسیر عبور جریان بار هستند که باز و بسته شدن آن ها مسیر جریان را کنترل می کند. هر کنتاکتور یک تیغه ثابت و یک تیغه متحرک دارد. قابلیت کنترل از راه دور کنتاکتور به کمک بوبین عمل می کند. بوبین ها با وصل ولتاژ فرمان تبدیل به آهنربا می شوند. هسته این آهنربا به تیغه متحرک متصل است. بوبین آهنربایی شده قادر است هسته و تیغه متحرک را جابجا کند. جابجایی تیغه متحرک، اتصال تیغه ها و در نتیجه بسته شدن مسیر جریان را به دنبال دارد.

کنتاکتور زیمنس با ولتاژهای بوبین مختلفی عرضه می شود. از سوی دیگر جریان نامی کنتاکتور بر ساختار و جنس تیغه های اصلی تاثیر گذار است.
کنتاکتور زیمنس، انتخابی مطمئن و کارآمد

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتورها از جمله تجهیزات فشار ضعیف زیمنس هستند که کاربردهای متنوعی دارند. این کلیدها در طیف گسترده ای از اندازه ها و پیکربندی ها برای رفع نیازهای برنامه های مختلف تولید می شوند. زیمنس کنتاکتورهای خود را در ذیل خانوادهSIRIUS  و با پیش کد ۳RT نامگذاری کرده است. کنتاکتورهای SIRIUS 3RT زیمنس در نسخه های ۳ و ۴ پل موجود و تا جریان ۲۶۵۰ آمپر را پوشش می دهند. کنتاکتور زیمنس با انواع ترمینال ها از جمله پایانه های پیچی، فنری و پایانه های اتصال سریع در دسترس هستند.

برای فعالسازی با عبارت دیگر کنترل این کنتاکتورها می توان روش های مختلفی از جمله دکمه های فشاری (پوش باتن) و کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) را به کار گرفت. آنها همچنین می توانند به کنتاکت ها و سایر تجهیزات کمکی مجهز شوند. تجهیزات جانبی برای ارائه بازخورد به سیستم کنترل یا کنترل سایر دستگاه ها کاربرد دارند.

مزایای استفاده از کنتاکتور زیمنس

با وجود نمونه های بسیار متنوع موجود در بازار ایران و جهان، باز هم کنتاکتورهای زیمنس در بسیاری از کاربردها انتخاب اول مهندسان هستند. دلیل این جایگاه ویژه، مزایای گسترده ای است که محصولات زیمنس نسبت به سایر برندها دارند. برخی از مزایای استفاده از کنتاکتورهای زیمنس را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

قابلیت اطمینان: کنتاکتورهای زیمنس در محیط های سخت صنعتی و تجاری با قابلیت اطمینان بالا عمل می کنند. استفاده از مواد بسیار با کیفیت در ساخت و همچنین انجام تست های عملکردی سخت و متنوع در فرآیند کنترل کیفیت، قابلیت اطمینان این کلیدها را تضمین می کند.

عمر مفید طولانی: کنتاکتورهای زیمنس در برابر گرد و غبار، رطوبت و لرزش مقاوم هستند. این مصونیت علاوه بر مناسب کردن آن ها جهت استفاده در محیط های سخت، عمر مفید این کنتاکتورها را به شدت افزایش داده است.

تطبیق پذیری: کنتاکتورهای زیمنس در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیاز برنامه های مختلف موجود هستند. تنوع انتخاب های موجود براساس نیاز پروژه و همچنین شرایط نصب سبب تطبیق پذیری بالای این محصولات زیمنس شده است.

استفاده آسان: نصب و نگهداری کنتاکتورهای زیمنس آسان است. کنترل آنها نیز به راحتی امکانپذیر است و می توان آنها را با دستگاه های مختلف ادغام کرد.

کنتاکتور زیمنس، انتخابی مطمئن و کارآمد

کاربرد کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و تجاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهمترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوماسیون صنعتی
  • کنترل سیستم های HVAC
  • سیستم های جابجایی مواد
  • فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی
  • صنایع تولید دارو
  • معادن و زیرساخت
  • صنعت نفت و گاز
  • تاسیسات انرژی های تجدید پذیر

خرید کنتاکتور زیمنس

خرید تجهیزات زیمنس کار نسبتا سختی است. این سختی از دو جنبه قابل بررسی است. جنبه اول پیچیدگی انتخاب از بین طیف گسترده محصولات زیمنس نسبت به سایر برندهای موجود در بازار است. برای رفع این چالش مشورت با یک کارشناس خبره به شما کمک می کند. از سوی دیگر متاسفانه ورود افراد سودجو به بازار تجهیزات صنعتی سبب شده خرید جنس اصلی به یک چالش بزرگ تبدیل شود. با خرید از فروشگاه اینترنتی www.siemenskala.com ضمن بهره مندی از مشاوره تخصصی رایگان، محصولات زیمنس را با ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا