دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

کروز برای نقشش در فیلم «تاپ گان: ماوریک» علاوه بر دستمزد پایه ی ۱۳ میلیون دلاری خود، ۱۰۰ میلیون دلار دیگر نیز کسب درآمد کرد.

موبنا – فیلم های زیادی بوده اند که در گیشه شکست خوردند، مثل فیلم «جیلی» (Gigli) با بازی جنیفر لوپز و بن افلک که در سال ۲۰۰۳ با بودجه ای نزدیک به ۷۵ میلیون دلار ساخته شد اما تنها ۷ میلیون دلار فروش کرد. فیلم جدید «عمارت متروکه» (Haunted Mansion) با بازی جرد لتو و رزاریو داوسون هم بزرگ ترین شکست گیشه ی تابستان ۲۰۲۳ محسوب می شود، چرا که این فیلم با هزینه ی ساختی نزدیک به ۱۵۷ میلیون دلار، تنها ۵۹ میلیون دلار فروش کرد. بنابراین ستاره های این فیلم ها به طور نتوانستند کمکی به فروش آن ها کنند.

با این حال، گاهی حضور یک ستاره واقعاً کمک کننده است. می توانید فیلم های «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) را بدون هریسون فورد تصور کنید؟ یا بازیگران شخصیت های دنیای سینمایی مارول چنان جایگاهی برای مخاطبان پیدا کرده اند که فکر جایگزینی بازیگرانی دیگر با آن ها تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد. انتخاب بازیگر می تواند واقعاً فیلم را به موفقیت یا شکست برساند و بعضی ستاره ها به قدری خواهان دارند که استودیوهای فیلمسازی حاضرند هزینه های هنگفتی برای بازگرداندن آن ها به نقش های مشهور و ماندگارشان کنند.

در ادامه از بازیگران مشهور هالیوود خواهیم گفت که از بازی در تنها یک فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به دست آوردند.

۶- تام کروز – تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

اولین رتبه ی این فهرست به یکی از سختکوش ترین بازیگران هالیوود، تام کروز تعلق دارد. کروز که برای به تصویر کشیدن ایده های سینمایی دیوانه وار خود، مانند ساخت فیلم در فضا، نه نیازی به بدلکار دارد نه کمک، شایستگی درآمدش از بازیگری را دارد. کروز برای نقشش در فیلم «تاپ گان: ماوریک» علاوه بر دستمزد پایه ی ۱۳ میلیون دلاری خود، ۱۰۰ میلیون دلار دیگر نیز کسب درآمد کرد.

این فیلم که در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد، نزدیک به ۱/۵ میلیارد دلار در گیشه فروش کرد که در نتیجه ی آن، به دومین فیلم پرفروش آن سال بدل شد و بالاترین درآمد دوران حرفه ای کروز را نصیبش کرد.

۵- سم ورثینگتون – آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water)

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

سم ورثینگتون بازیگر نقش «جیک سالی» در فیلم «آواتار: راه آب» که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، یکی دیگر از بازیگران این فهرست است. این فیلم خود بیش از ۲/۳ میلیارد دلار فروش کرد و به پرفروش ترین فیلم آن سال تبدیل شد. ورثینگتون برای نقش خود در این فیلم، ۱۰ میلیون دلار دستمزد پایه دریافت کرد و علاوه بر آن، از ۵ درصد از فروش فیلم هم برخوردار شد که چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود، امری که او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران تاریخ سینما بدل ساخت.

۴- ویل اسمیت – مردان سیاهپوش سه (Men in Black 3)

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

ویل اسمیت، ستاره ی فیلم «مردان سیاهپوش ۳» یکی دیگر از بازیگرانی است که از تنها یک فیلم، درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری داشته اند. او گرچه میلیون ها دلار برای نقش خود، «مأمور جی» در این فیلم که در سال ۲۰۱۲ روی پرده ی سینماها رفت، دریافت کرد اما ۱۰ درصد از فروش ۶۵۴/۲ میلیون دلاری فیلم در گیشه نیز به او تعلق گرفت.

اسمیت در ۳ فیلم اصلی این فرانشایز نقش آفرینی کرد و در اسپین آف آن حضور نداشت. او بالاترین درآمد دوران حرفه ای خود را از فیلم «مردان سیاهپوش ۳» به دست آورده است. تعجبی هم ندارد، چرا که جز چند مورد استثنا، اغلب، تنها فرانشایزهای بزرگ آنقدری فروش می کنند که درآمد بازیگران به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

۳- رابرت داونی جونیور – انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

این فهرست گرچه به درآمد ناشی از تنها یک فیلم اختصاص دارد، اما افزایش دستمزد رابرت داونی جونیور با هر فیلمش در دنیای سینمایی مارول قابل توجه است. کمترین درآمد او از دنیای سینمایی مارول به فیلم اول «مرد آهنی» (Iron Man) تعلق دارد که تنها ۲ میلیون دلار بود. با این حال، وقتی برای بازی در دنباله ی این فیلم به سراغش رفتند، توانست پول بیشتری طلب کند. دستمزد او با هر فیلم افزایش یافت و بالاخره به بالاترین حد رسید. او برای بازی اش در فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» ۷۵ میلیون دلار دستمزد گرفت، به علاوه ی ۸ درصد از فروش فیلم در گیشه که مبلغی در حدود ۵۵ میلیون دلار بود. بنابراین داونی جونیور در نهایت نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار از بازی در این فیلم به دست آورد.

۲- بروس ویلیس – حس ششم (The Sixth Sense)

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

این همان استثنایی است که از آن صحبت کردیم. بروس ویلیس برای بازی در تریلر روانشناسانه ی «حس ششم» ۱۴ میلیون دلار دستمزد پایه گرفت. این فیلم که با بودجه ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، ۶۷۲/۸ میلیون دلار فروش کرد که ۱۷/۵ درصد از آن به ویلیس تعلق گرفت و در مجموع، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار نصیب او شد.

۱- چند نجومی بگیر دیگر

دستمزد عجیب بازیگران هالیوود (+عکس)

گرچه تاکنون تنها ۵ بازیگر موفق شده اند درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری از بازی در تنها یک فیلم داشته باشند، اما چند بازیگر دیگر هم هستند که دستمزدهایی نجومی داشته اند. تام هنکس برای نقشش در فیلم «فارست گامپ» (Forrest Gump)، هریسون فورد برای نقشش در فیلم «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) و جانی دپ برای نقشش در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland)، همگی بیش از ۶۰ میلیون دلار دریافت کردند.

ساندرا بولاک هم با درآمد ۷۰ میلیون دلاری اش از بازی در فیلم «جاذبه» (Gravity) که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، یکی از پردرآمدترین بازیگران زن محسوب می شود. فیلم جدید «باربی» (Barbie) هم که با فروشی ۱/۸ میلیارد دلاری، گیشه ی تابستان ۲۰۲۳ را از آن خود کرد، توانست درآمد قابل توجهی را نصیب مارگو رابی کند. گفته می شود او از بازی در این فیلم ۵۰ میلیون دلار به دست آورده، امری که او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران زن بدل می کند.

منبع:  روزیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا