کنستانتین چایکین ؛ ساعت ساز روس که با جوکر آمریکایی معروف شد! (+فیلم و عکس)

این ساعت یکی از طراحی های خلاقانه چایکین است که با نام جوکر ۵ در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و در صفحه ساعت چهره جوکر معروف قرار گرفته است اما با جانمایی جالب چرخ دنده ها و قطعات موتوری به سبک قلب باز و البته رنگ های متناسب با آرایش چهره جوکر.

موبنا – کنستانتین چایکین نام ساعت ساز و مخترع روسی است که در سال ۱۹۷۵ متولد شده و از سال ۲۰۰۳ به طور رسمی تولید ساعت را آغاز کرده است. ابتدا کارگاه وی در سنت پترزبورگ قرار داشت اما از سال ۲۰۱۲ مسکو را به عنوان مقر اصلی دفتر خود انتخاب کرد. با توجه به مهارت های فنی و معرفی چند فناوری در صنعت ساعت، از چایکین به عنوان مخترع نیز نام می برند.

کنستانتین چایکین

کنستانتین چایکین ؛ ساعت ساز روس که با جوکر آمریکایی معروف شد

اما ساعتی که در ادامه مشاهده می کنید یکی از طراحی های خلاقانه چایکین است که با نام جوکر ۵ در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و در صفحه ساعت چهره جوکر معروف قرار گرفته است اما با جانمایی جالب چرخ دنده ها و قطعات موتوری به سبک قلب باز و البته رنگ های متناسب با آرایش چهره جوکر.

تولید ساعت محدود به ۳۸ عدد است و البته تمامی آن ها در زمان معرفی پیش خرید شدند.

موتور ساعت کالیبر K.09-0 اتوماتیک است که از ۱۴۲ قطعه شامل ۱۰ سنگ تشکیل شده است. کابینت یا بدنه استیل و صفحه سافایر از دیگر ویژگی های ساعت جوکر ۵ محسوب می شوند. قطر جوکر ۵ برابر با ۴۰ میلیمتر و ضخامت آن ۱۳.۷ میلیمتر است.

این ساعت یکی از خاص ترین محصولات معرفی شده در صنعت مذکور است. قیمت هر عدد از این ساعت حدود ۶۵ هزار دلار است.

تصاویر ساعت جوکر ۵

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

ساعت جوکر

 

 

درباره شخصیت جوکر

جوکر (انگلیسی: Jokerابرشروری است که در کامیک بوک‌های آمریکایی منتشرشده توسط دی‌سی کامیکس حضور دارد. این شخصیت به دست بیل فینگر، باب کین و جری رابینسون خلق شد و نخستین بار در ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ در اولین شمارهٔ کامیک بوک بتمن حضور پیدا کرد. عوامل ساخت جوکر مورد مناقشه است؛ کین و رابینسون مسئولیت طراحی جوکر را بر عهده گرفتند و در عین حال از مشارکت فینگر در نوشتن آن قدردانی کردند. اگرچه قرار بود جوکر طی نخستین حضورش کشته شود، او با مداخلهٔ گروه ویراستاری در کامیک ماند و به شخصیت اجازه داده شد تا به‌عنوان دشمن بزرگ ابرقهرمان، یعنی بتمن دوام بیاورد.

ساعت جوکر

جوکر هیچ توانایی ابرانسانی ندارد، در عوض از تخصص خود در رشته مهندسی شیمی برای ایجاد ترکیبات سمی یا کشنده و تسلیحات موضوعی شامل ورق‌های بازی بُرنده، زنگ هشدار کشنده، و گل‌های اسیدپاش بر روی پیراهن خود بهره‌مند می‌شود. جوکر اغلب با دیگر ابرشروران گاتهام سیتی از جمله پنگوئن و دوچهره، و گروه‌هایی مانند لیگ بی‌عدالتی همکاری می‌کند، اما روابط آن‌ها غالباً به واسطه تمایل جوکر به آشفتگی افسار گسیخته از بین می‌رود.

در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی یک رابطه عاشقانه بین جوکر و روان‌پزشک سابقش هارلی کوئین معرفی شد، که او را تبدیل به همدم ابرشرور وی نمود. این دو زوج بعدها درچند کمیک صاحب بچه شدند و هارلی نام دخترش را لوسی کویین گذاشت. اگرچه هدف اصلی جوکر شخصیت بتمن است، اما او با قهرمان‌های دیگری همچون سوپرمن و واندر وومن جنگیده‌است.

جوکر یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌ها در فرهنگ عامه است و نامش در فهرست بزرگ‌ترین شخصیت‌های داستانی و شرور کتاب‌های کامیک قرار گرفته‌است. محبوبیت این شخصیت باعث شده تا او در کالاهای مختلف مانند لباس‌ها و اقلام کلکسیونی حضور داشته باشد. در سازه‌های دنیای واقعی (مانند پارک‌های گردشگری) و در تعداد زیادی از رسانه‌ها به او اشاره شده‌است. جوکر در قالب لایو-اکشن، انیمیشن و بازی‌های ویدیویی شامل مجموعهٔ تلویزیونی بتمن در دهه ۱۹۶۰ با بازی سزار رومرو و مجموعه تلویزیونی گاتهام با بازی کامرون مانهن حضور پیدا کرده است. او در فیلم‌ها توسط جک نیکلسون در بتمن (۱۹۸۹)، هیث لجر در شوالیهٔ تاریکی (۲۰۰۸)، جرد لتو در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (۲۰۱۶–اکنون) و واکین فینیکس در جوکر (۲۰۱۹) ایفا شده‌است. لجر و فینیکس برای نقش‌آفرینی‌هایشان برندهٔ جایزهٔ اسکار شدند. مارک همیل صداپیشگی او را در انیمیشن و بازی‌های ویدئوی بر عهده داشته‌است.

تصاویر موتور ساعت جوکر ۵

ساعت جوکر 5

ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

اسمبل ساعت جوکر 5

درباره آخرین نسخه و معروف ترین اثر سینمایی جوکر

جوکر (انگلیسی: Joker) یک فیلم آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور بر پایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. جوکر نخستین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی بلک است که مشتق شده از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد. واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است؛ بدین ترتیب او بعد از سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو پنجمین شخصی است که در یک اثر سینمایی این نقش را ایفا کرده‌است. رابرت دنیرو، زاسی بیتس، فرانسیس کانروی و مارک مارون دیگر بازیگران فیلم هستند.

بحث ساخت فیلم مستقلی بر پایه شخصیت جوکر از سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

درباره کنستانتین چایکین(برگرفته از وب فارسی)

کنستانتین چایکین نابغه صنعت ساعت در سال ۱۹۷۵ در سن پترزبورگ شوروی بدنیا آمد او از همان دوران کودکی متفاوت بودن خود را به عرصه نمایش گذاشت درکودکی به موسیقی علاقه مند شد و توانست پس از مدت چهار سال و گذراندن کلاس های موسیقی آکاردئون ،سولفژ و پیانو و به خوبی یادبگیره .

و بعد از چهارسال فعالیت در موسیقی متوجه شد که علاقه خاصی به موسیقی ندارد او در سن ده سالگی در خانه پدربزرگ خود با رادیو و ارتباطات رادیویی آشنا شد و علاقه عجیبی به این موضوع و لازم الکترونیکی پیدا کرد. این علاقه تا جایی پیش رفت که در داخل زباله ها دنبال قطعات و لوازم الکترونیکی می چرخید و با جمع کردن و سرهم کردن این وسایل تجهیزاتی برای خود می ساخت .

علاقه زیاد کنستانتین به ناشناخته ها باعـث شد او با علاقه ای که به قطعات الکترونیکی داشت در یک شرکت رادیویی شروع به کار کند و توانست در رشته مهندسی ارتباطات مدرک دانشگاهی خود را بگیرد.

کنستانتین بعد از دانشگاه  به گذراندن دوره سربازی رفت و بعد از دوسال خدمت در یک شرکت تولید درب های آهنی و قفل و یراق سازی مشغول به کار گردید. او با مشغول شدن در این حرفه توانست مهارت های بسیار زیادی پیدا کند .

او در سال ۲۰۰۰ از شرکت قفل سازی جدا شد و ۲ مغازه کوچک خرید و در ان شروع به ساختن بندهایی از جنس چرم و فلز با طراحی های خاص  کرد. او در سال ۲۰۰۳ در ۵۰ سالگی پدرش توانست یک ساعت طلا بسازد. در سال  ۲۰۰۳ با فروش تمامی ساعت های خود توانست کارخانه تولید ساعت خود را افتتاح کند.

در سال ۲۰۰۴ نمایشگاه ساعت Breguet در روسیه برگزار شد و چایکین به بازدید این نمایشگاه رفت دیدن محصولات این نمایشگاه روی کنستانتین تاثیر بسیار زیادی گذاشت. بعد از بررسی های زیاد و کنکاش های بسیار کنستانتین توانست اولین ساعت توربیلون را بسازد. توربیلون یک تکنولوژی ویژه در ساعت است که اثرات گرانشی را خنثی میکنه و باعث می شود ساعت به میزان بسیار زیادی دقیق کار کند .

او با تولید این ساعت توانست یک شبه شهرت بسیار زیادی بدست آورد، او هر روز ساخت ساعت های  پیچیده تر و خاص تر را دنبال می کرد. کنستانتین در سال ۲۰۰۸ ساعتی ساخت که بیش از ده روز شارژ نگه دارد اما شاهکار ساخت این انسان نابغه ساعتی بود که تا کنون هیچ ساعت سازی حتی نزدیک به آن هم نشده در این ساعت از پروژکتور استفاده شده که به واسطه آن  تصاویر متحرک نشان میداد ساخت این ساعت بی گمان کنستاتین را به نابغه  ای در صنعت ساخت ساعت تبدیل ساخت .

چایکین کنستانتین در سال ۲۰۱۰ توانست تنها عضو روسی در اکادمی ساعت سازان مستقل گردد AHCI .او در سال  ۲۰۱۶ به ریاست این آکادمی رسید و تا  سال ۲۰۱۹ این پست را در اختیار داشت.

ساعت دراکولا چایکین

ساعت دراکولا چایکین

ساعت دراکولا بعد از ساعت جوکر دومین ساعتی بود که کنستانتین شروع به ساختن آن کرد که توانست جوایز بسیاری از جمله جایزه بهترین و خاص ترین ساعت سال  GPHG را دریافت کند . چایکین اولین ساعت ساز روسی است که توانسته در صنعت ساخت ساعت به این جوایز بسیار ارزشمند دست پیدا کند و برنده این جوایز گردد .

ساعت دراکولا چایکین


ساعت کلیسا سنت پترزبورگ

ارزش گذاری ساعتهای برند چایکین به علت ارزشمند بودن هنر اعجاب انگیز کنستانتین و دست ساز بودن تمام قطعات ساعت های او کار بسیار سختی است . قیمت پایه ۱۰۰۰۰ هزار دلاری ساعت های کنستانتین آنها را جزو لوکس ترین و پر طرفدارترین ها قرار می‌دهد که مخاطبان خاص خود را نیز به همراه دارد . بزرگترین شاهکار چایکین ساخت ساعت کلیسای سن پترزبورگ است که برای ساخت ساعت آن ۴ سال زمان صرف شده است .

ساعت کلیسا سنت پترزبورگ

کنستانتین در ساخت تمامی ساعت ها ابتدا تمام اجزای آن  از موتور، شاسی تا بند را بر روی کاغذ طراحی کرده عیب ها و ایرادات را چند باره و چند باره بررسی کرده تا  الگوی کار خود را به نتیجه برساند. سپس با طرحای سه بعدی شروع به جانمایی قطعات طراحی شده کرده تا کاملا به نتیجه پایانی دست پیدا کرده و شروع به ساخت کند.

کنستانتین چایکین ؛ ساعت ساز روس که با جوکر آمریکایی معروف شد! (+فیلم و عکس)

تمامی قطعات یک به یک و با دقت بسیار زیاد ساخته می شوند و در کنار همدیگر قرار میگیرند و بعد از کنترل کیفیت نهایی در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا شاهکار هایی مانند جوکر و دراکولا ساخته شوند .

ساعت اونلی واچ چایکین

چایکین کنستانتین لقب پرفسور را در سال ۲۰۱۸  به خود اختصاص داد تا دیگر هیچ شکی در کار این نابغه روسی و سازنده ساعت های ابر لوکس باقی نباشد. آخرین ساخته دست چایکین کنستانتین با لوگوی ONLY WATHCE در مزایده ساعتهای تمام دست ساز به بالاترین قیمت و عدد ۲۵۰/۰۰۰ هزار فرانک فروخته شد .

ساعت اونلی واچ چایکین

ساعت اونلی واچ چایکین

ساعت اونلی واچ چایکین

ساعت اونلی واچ چایکین

ساعت اونلی واچ چایکین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا