جلوگیری از انتقال ویروس‌های بیماری‌زا در راهپیمایی‌ اربعین با یک اسپری

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داروی استنشاقی را به داروخانه‌ها عرضه کرده‌اند که در راهپیمایی‌های اربعین مانع از انتقال ویروس‌های تنفسی به زائرین می‌شود.

موبنا-سید محمدرضا حسینی، سرپرست فروش این شرکت‌ دانش‌بنیان  با بیان اینکه محصولی که برای کنگره بزرگ اربعین عرضه کردیم، دارویی با عنوان «کلدانیز پلاس» است، گفت: ما نمونه خارجی این محصول را مهندسی معکوس کردیم و کاربرد آن در راهپیمایی اربعین مانع انتشار ویروس می‌شود.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی‌های اربعین به دلیل شرایط گرد و غبار و ازدحام جمعیت، انتقال ویروس بسیار زیاد است؛ از این رو این محصول را به تولید رساندیم. «کلدانیز پلاس» حاوی ماده مؤثره «کارگینان» به عنوان یک ترکیب طبیعی مشتق از جلبک دریایی قرمز و همچنین «زایلیتول» محصول دارای ماده مؤثره کارگینان است که فعالیت ضد ویروسی دارد و برای جلوگیری از انتقال انواع ویروس‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، راینوویروس‌ها، هرپس سیمپلکس و کرونا ویروس به کار می‌رود.

حسینی با بیان اینکه این دارو به صورت اسپری استنشاقی بینی تولید شده است، اظهار کرد: این دارو در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی حفره بینی مؤثر است، همچنین مانع از بروز اگزما می‌شود.

سرپرست فروش این شرکت دانش‌بنیان در خصوص مکانیزم عملکردی این دارو، توضیح داد: کارگینان با ایجاد یک غشای مرطوب روی مخاط بینی به عنوان یک سد فیزیکی در مقابل ذرات خارجی و ویروس‌ها عمل کرده و از انتشار و تکثیر ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. زایلیتول موجود در این اسپری خواص ضد ویروسی در برابر ویروس‌های تنفسی،‌ کرونا و آنفلوآنزا دارد و می‌تواند برای درمان سینوزیت و پیشگیری از التهاب گوش میانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه این اسپری استنشاقی به داروخانه‌ها عرضه شده است، یادآور شد: ایجاد و حفظ رطوبت مخاط بینی، از بین بردن ویروس‌های بیماری‌زای تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا، تسکین علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و گرفتگی بینی، کاهش طول دوره سرماخوردگی، بهبود کیفیت تنفس و افزایش جریان هوای تنفسی و از بین بردن مواد آلرژی‌زا و آلاینده‌های مخاط بینی از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

حسینی، از انجام مذاکراتی با هلال احمر برای ارائه این محصول در راهپیمایی اربعین خبر داد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا