معمای مثلث برمودا حل شد؛ توضیحات جالب یک دانشمند درباره علت ناپدیدشدن کشتی ها

معمای مثلث برمودا سال‌هاست که دانشمندان را متحیر کرده است. پایان های اسرارآمیز برای مسافران هواپیما و کشتی که از این ناحیه عبور کرده‌اند باورهای عامه را به سمت وجود نیروهای ماوراء الطبیعه در این ناحیه منحرف کرده است. اما واقعیت مثلث برمودا چیست؟ یک دانشمند معتقد است که این راز را می‌توان با نیروهای مغناطیسی توضیح داد.

موبنا-معمای مثلث برمودا سال‌هاست که دانشمندان را متحیر کرده است. پایان های اسرارآمیز برای مسافران هواپیما و کشتی که از این ناحیه عبور کرده‌اند باورهای عامه را به سمت وجود نیروهای ماوراء الطبیعه در این ناحیه منحرف کرده است. اما واقعیت مثلث برمودا چیست؟ یک دانشمند معتقد است که این راز را می‌توان با نیروهای مغناطیسی توضیح داد.

معمای مثلث برمودا بالاخره حل شد

 

مثلث برمودا ناحیه‌ای از اقیانوس اطلس شمالی در نزدیکی جزایر برموداست که طی سالیان چندین کشتی و هواپیما در آن ناپدید شده‌اند. برخی ادعا می‌کنند در آنجا گردابی پنهان است و برخی دیگر معتقدند فرازمینی ها مسئول ناپدید شدن های اسرارآمیز هستند. اما یک متخصص ادعا می‌کند که شاید سنگ ها بتوانند این معما را روشن کنند.

معمای مثلث برمودا بالاخره حل شد

 

نیک هاچینگز (Nick Hutchings) کاوشگر مواد معدنی در برنامه مستند «اسرار مثلث برمودا» توضیح داد: «برمودا اساسا یک کوه دریایی است، یک آتشفشان زیر آب. ۳۰ میلیون سال پیش، بالاتر از سطح دریا بود. اکنون فرسایش یافته و نوک یک آتشفشان برای ما باقی مانده است. ما چند نمونه مغزه (core sample) داریم که در آنها مگنتیت وجود دارد. این مغناطیسی ترین ماده طبیعی روی زمین است.»

آقای هاچگینز سپس در این برنامه آزمایشی را با استفاده از مقداری از این سنگ و یک قطب نما انجام داد. وقتی که سنگ روی یک سطح صاف قرار داده شد و قطب نما بالای آن حرکت کرد، عقربه قطب نما دیوانه‌وار شروع به حرکت کرد. دلیل این اتفاق این بود که سنگ حاوی ماده معدنی مگنتیت بود. او گفت: «حالا می‌توانید تصور کنید که دریانوردانی که از برمودا عبور کرده‌اند چه چیزی را از سر گذرانده‌اند.»

معمای مثلث برمودا بالاخره حل شد

 

مثلث برمودا که به عنوان مثلث شیطان نیز خوانده می‌شود منطقه ای عجیب و ترسناک در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی است که تاکنون چندین هواپیما و کشتی در شرایطی مرموز در آن ناپدید شده‌اند.

معمای مثلث برمودا بالاخره حل شد
TBF Avenger

یکی از معروف ترین اتفاقات در این رابطه حادثه ای در دسامبر ۱۹۴۵ بود که در آن پنج فروند هواپیمای بمب افکن تی بی اف اوِنجر به منظور انجام یک پرواز تمرینی موسوم به پرواز ۱۹ به هوا برخاستند اما به‌طور مرموزی بر فراز مثلث برمودا ناپدید شدند.

روزیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا