مقایسه خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائرین اربعین

اربعین امسال میلیون‌ها نفر عازم کشور عراق می‌شوند و از آنجایی که هزینه مکالمه و استفاده از اینترنت دغدغه‌ بسیاری از افراد، اپراتورهای ایرانی خدمات متنوعی تحت عنوان تخفیف ویژه زائرین اربعین ارائه می‌کنند؛ اما از بین شرکت‌های ایرانی، کدام اپراتور خدمات بهتر و به‌صرفه‌تری ارائه می‌کند.

موبنا – اپراتور همراه اول همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بسته‌های مکالمه و اینترنت متنوعی را در اختیار زائرین اربعین قرار داده است. این اپراتور یک صفحه اختصاصی نیز برای اطلاع‌رسانی مشترکان آماده کرده که اطلاعات کاملی درباره بسته‌های رومینگ اربعین، راهنمای خرید و سوالات متداول در آن قرار داده است.

ما در همین بخش شرح مختصری از خدمات همراه اول را برای‌تان توضیح می‌دهیم. آن‌طور که اپراتور اول اعلام کرده، زائران عتبات عالیات در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و… برای کاهش هزینه‌های ارتباطی خود در ایام اربعین می‌توانند از طریق کد دستوری ستاره۱۰ستاره۴۰مربع اقدام به خرید و فعالسازی بسته‌های رومینگ ویژه اربعین کنند.

مقایسه خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائرین اربعین

تعرفه بسته های اینترنت و مکالمه همراه اول

همچنین یک گیگابایت اینترنت بین‌المللی هفت روزه همراه اول یکصد هزار تومان هزینه دارد که با کد دستوری ستاره۱۰ستاره۴۰ستاره یک مربع فعال می‌شود. برای ۱۰ دقیقه مکالمه هفت روزه به همراه ۱۰۰ پیامک هم می‌توانید کد ستاره۱۰ستاره۴۰ستاره سه مربع را بگیرید که هزینه‌ای معادل ۸۰ هزار تومان دارد.

اگر اینترنت کمتری نیاز دارید، می‌توانید با کد دستوری ستاره۱۰ستاره۴۰ستاره چهار مربع و پرداخت ۳۳ هزار تومان، معادل ۳۰۰ مگابایت اینترنت بین‌المللی هفت روزه دریافت کنید.

یکی از بسته‌هایی که قیمت و حجم مناسبی دارد، مربوط به بسته‌ای است که دو گیگابایت اینترنت بین‌المللی هفت روزه به همراه ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰۰ پیامک در اختیار مشترک می‌گذارد. این بسته را می‌توانید با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان و شماره‌گیری ستاره۱۰ستاره۴۰ستاره دو مربع خریداری کنید.

مقایسه خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائرین اربعین

هزینه رومینگ کشور عراق برای مشترکان ایرانی

توجه داشته باشید اگر از قبل بسته‌ای خریداری نکنید، هزینه رومینگ کشور عراق برای مشترکان ایرانی برای هر دقیقه مکالمه صادره ۱۳۷۰۰ تومان و هر دقیقه مکالمه دریافتی ۱۲۷۰۰ تومان و هر پیامک به شماره ایرانی سه هزار تومان و در نهایت هر مگابایت اینترنت نیز ۱۵۰ تومان در نظر گرفته می‌شود.

اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل نیز خدمات مشابه‌ای را در اختیار مشترکانش می‌گذارد، با این تفاوت که تنوع قیمتی همراه اول برای مشترکانش بیشتر است و شما راحت‌تر می‌توانید بسته مورد نیازتان را بنابر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، خریداری کنید.

 

اپراتور رایتل نیز همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین، جهت سهولت در برقراری ارتباط برای دارندگان این سیمکارت بسته‌های به صرفه اینترنت در نظر گرفته است.

کاربران می‌توانند برای فعال‌سازی رومینگ رایتل، عبارت ON IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کرده و برای اطلاع از وضعیت سرویس رومینگ، عبارت VIEW IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنند. پیامک عبارت OFF IR به شماره ۲۰۲۰ نیز این قابلیت را غیرفعال خواهد کرد.

در پایان مسافران ایرانی عازم کشور عراق بهتر است به موارد که در ادامه می‌آید توجه ویژه‌ای داشته باشند:

–  بسته‌های اینترنتی عادی خریداری شده در ایران (هر بسته‌ای غیر از بسته ویژه رومینگ)، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال است. استفاده از اینترنت سیمکارت در حالت رومینگ هزینه صورتحساب تلفن را افزایش خواهد داد، بنابر این می‌بایست روی مصرف دیتای خود مدیریت خوبی داشته باشید.

– گزینه دانلود و بروزرسانی برنامه‌ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار (Auto) خارج کنید.

– از شبکه‌های اجتماعی تصویری و ویدئویی در حین رومینگ استفاده نکنید و برای استفاده از آن‌ها از WiFi هتل یا مسیر بهره‌گیری کنید.

– در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی (هتل و …) و عدم استفاده از اینترنت سیمکارت، گزینه Mobile Data و Data Roaming را درتنظیمات گوشی غیر فعال کنید.

– قرض دادن گوشی به افراد ناشناس، در اختیار قراردادن به افراد ناآگاه (مثل اطفال) یا قرار دادن گوشی در حالت Hotspot (اشتراک اینترنت با سایرین) ممکن است هزینه‌های ناخواسته شما را به شدت افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا