زائرین اربعین از سیمکارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟!!

زائرین اربعین حسینی برای استفاده از سیمکارت دو گزینه پیش رو دارند که شامل استفاده از سیمکارت ایرانی یا عراقی است.

موبنا –  در مقایسه بین سیمکارت های ایرانی و عراقی باید به چندین پارامتر توجه داشت که شامل قیمت، کیفیت و خدمات است.
در مورد قیمت، اپراتورهای ایرانی توانسته اند قیمت تخفیف بسیار مناسبی جهت استفاده زائرین اربعین از خدمات اینترنت، مکالمه و پیامک ارائه دهند که در اغلب موارد نسبت به سیمکارت های عراقی ارزان تر است. اگر زائرین گرامی بدون خرید بسته و بطور آزاد بخواهند با ایران تماس برقرار نمایند، هزینه مکالمه صادره در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ازای هر دقیقه ۱۳۵۰۰ تومان است که در اپراتورهای عراقی این عدد ۱۷۵۰۰ تومان است. همچنین قیمت ارسال هر پیامک در اپراتورهای ایرانی ۳۰۰۰ تومان است که در اپراتورهای عراقی ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.
در مورد قیمت بسته های دیتا، مکالمه و پیامک که خرید آنها موجب مدیریت هزینه زائرین گرامی می‌شود، همچنان اپراتورهای ایرانی قیمت مناسب تری را ارئه می دهند. به عنوان مثال حداقل هزینه مورد نیاز برای استفاده از خدمات مکالمه و پیامک در اپراتورهای عراقی را اپراتور زین ارائه می دهد که معادل ۲۳۰ هزار تومان است که شامل ۱۰ دقیقه مکالمه با ایران و ۳۰ دقیقه مکالمه با اپراتورهای عراقی و خرید سیمکارت است در حالی که بسته ۱۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰ عدد پیامک همراه اول با قیمت ۸۰ هزار تومان به زائرین ارائه می گردد.
در مورد بسته اینترنت نیز حداقل هزینه برای خرید حداقل بسته هفتگی بعلاوه سیمکارت برای آسیاسل یا زین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است؛ در حالیکه همراه اول و ایرانسل بسته ۱ گیگ هفتگی خود را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان با روبیکای رایگان در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار می‌دهند که برای اکثر زائرین کافی است.
در مورد بسته های ترکیبی با حجم بالاتر نیز اپراتورهای ایرانی قیمت به صرفه تری نسبت به اپراتورهای عراقی ارائه می دهند. به عنوان مثال بسته نامحدود هفتگی آسیاسل ۴۹۰ هزار تومان است و بسته ۵ گیگابایتی بعلاوه ۱۲۰ دقیقه مکالمه با اپراتورهای عراقی در اپراتور زین ۳۵۰ هزار تومان است. درحالیکه بسته نامحدود هفتگی همراه اول بعلاوه ۱۵ دقیق مکالمه با ایران و عراق همراه اول تنها با ۲۹۰ هزار تومان در قابل دسترسی است.
در مورد کیفیت خدمات اینترنت و مکالمه، زائرین گرامی باید توجه داشته باشند که با توجه به تعداد عاشقان حسین و حضور میلیونی ایرانی ها، لبنانی ها، کویتی ها، پاکستانی ها، شیعیان عراق و سایر کشورها در این مراسم، احتمالا کمبود ظرفیت شبکه اپراتورهای عراقی زیاد است و این امر باعث می شود که گاهی شبکه مخابراتی هم برای اپراتورهای عراقی و هم ایرانی با مشکل مواجه می شود.

زائرین اربعین از سیمکارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟!!
نکته نهایی که زائرین اربعین حسینی باید مدنظر قرار دهند میزان خدمات اپراتورها است. زائرین گرامی باید به این نکته توجه نمایند که با توجه به محدودیت های برخی از پرتال های بانکی و دولتی ایرانی در سرویس دادن به آی پی های غیر ایرانی، امکان دسترسی به برخی از سایتها و اپلیکیشنهای ایرانی با استفاده از سیمکارتها و اپراتورهای خارجی وجود ندارد و زائرین با سرویس رومینگ اپراتورهای ایرانی براحتی به اپلیکیشن های بانکی و درگاه های دولتی و مهم ایرانی دسترسی دارند و بصورت رایگان می توانند پیامک های رمز دوم بانکی خود را دریافت کنند. بنابراین زائرین در نظر داشته باشند که با اینترنت سیم کارت‌های عراقی امکان دسترسی به وب سایت های دولتی ایران و برنامه های بانکی ایران خود را نخواهند داشت و برای دریافت پیامک بانکی (دریافت رمز دوم یا اطلاع رسانی برداشت و …) بایستی قبل از خروج از مرز ایران، رومینگ خود را فعال کنند.
همچنین در صورت خرید سیم کارت عراقی، حتما چک کنید که آنتن سیم کارت بیاید و حتی یک تلفن بزنید. به هیچ عنوان در ایران سیم کارت عراقی نخرید که بدون شبکه عراق، امکان تست سیم کارت وجود ندارد. علاوه بر غیرقانونی بودن، هرساله تعداد زیادی کلاه برداری از فروش سیم کارت سوخته عراقی در ایام اربعین هست. در نزدیکی حرمین هم صراف ها سیم کارت می فروشند که چند هزار دینار هزینه خرید شما را با گرفتن حق دلالی اضافه می کنند. سعی کنید از خود فروشگاه ها و کیوسک های اپراتورها خرید کنید تا ضرر نکنید.
با توجه به تمامی موارد ذکر شده به نظر میرسد استفاده از سیمکارت های ایرانی از بیشتر جهات به نفع زائرین ایرانی است و به زائرین این سفر معنوی توصیه می شود با فعال کردن رومینگ خود و خرید بسته های رومینگ اپراتورهای ایرانی از این خدمات بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا