مقاومت بالای گلکسی زدفولد ۵ دربرابر خم‌شدن و نفوذ گرد و غبار (+فیلم)

گلکسی زدفولد ۵ در تست خم‌شدن، خط وخش و شعله‌ی آتش چه عملکردی از خود نشان می‌دهد؟

موبنا – وقتی گوشی هوشمند جدیدی روانه‌ی بازار می‌شود، آزمایش‌های مختلفی مثل خم‌شدن، نفوذ گرد و غبار، خط‌وخش و موارد دیگر روی آن‌ها انجام می‌شود. اکنون با عرضه‌ي گلکسی زدفولد ۵ سامسونگ، کانال یوتیوب JerryRigEverything آزمایش‌های خود را برای سنجش مقاومت این گوشی تاشو انجام داده که تماشای آن جذاب است.

 

 

زک در ویدیوی خود، ابتدا گلکسی زدفولد ۵ را از نظر مقاومت دربرابر خط‌ و خش مورد‌ آزمایش قرار می‌دهد. او برچسبی با شماره ۲ تا ۱۰ روی نمایشگر تاشو این گوشی می‌چسباند و سپس با ابزارهایی که سختی آن‌ها از ۲ تا ۱۰ است، سعی می‌کند روی سطح صفحه‌ نمایش خراش ایجاد کند. از‌ آنجا‌ که نمایشگرهای تاشو امروزی از جنس پلاستیک هستند، با ابزار شماره ۲ و ۳ و حتی ناخن، خراش برمی‌دارند و این موضوع درمورد زدفولد ۵ هم صدق می‌کند.

البته نمایشگر بیرونی گلکسی زدفولد ۵ از جنس شیشه‌ است و مثل صفحه نمایش سایر گوشی‌های استاندارد، با ابزار شماره ۶ خراش برمی‌دارد و خطوط عمیق‌تر با ابزار شماره ۷ روی آن اعمال می‌شود. قاب این گوشی تاشو نیز فلزی است و با تیزبُر خراش برمی‌دارد؛ در آزمایش زک، حسگر اثرانگشت یکپارچه‌شده با دکمه‌ی پاور پس‌از اعمال خراش‌های زیاد، همیشه به‌درستی کار نمی‌کند و برخی مواقع باید چندبار انگشت خود را روی آن قرار دهید تا عملیات احراز هویت بیومتریک انجام شود.

سه دوربین پشتی گلکسی Z Fold 5 با شیشه محافظت می‌شوند و بنابراین مقاومت آن‌ها در برابر خط‌ و خش مثل نمایشگر بیرونی این گوشی است.

زک با فشار آوردن به سمت مخالف جهت تاشدن گلکسی زدفولد ۵، لولای جدید این دستگاه را آزمایش می‌کند. اگرچه اکثر گوشی‌های تاشو امروزی در این مرحله با مشکل مواجه می‌شوند، اما ظاهراً مهندسان غول فناوری کره‌ی جنوبی راهکار مقاومی برای لولای زدفولد ۵ ارائه داده‌اند و حتی با اعمال فشار زیاد، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

در تست شعله‌ی آتش، نمایشگر داخلی گلکسی زدفولد ۵ پس‌از حدود ۱۰ ثانیه ذوب می‌شود و البته نمایشگر بیرونی به‌دلیل برخورداری از لایه‌ی شیشه‌ای، مقاومت بسیار بالاتری دارد و پس‌از تحمل گرمای شعله‌ی فندک، بدون مشکل کار می‌کند.

زک در ویدیو خود مقدار قابل‌توجهی خاک را روی سطح نمایشگر و درز لولای گلکسی زدفولد ۵ می‌ریزد اما این‌کار هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌کند. با توجه به اینکه پیکسل فولد و ریزر ۴۰ اولترا از آزمایش‌های مشابه جان سالم به‌در نبردند، نتایج این تست‌ها روی گلکسی زدفولد ۵ نشان از مقاومت بسیار بالاتر این گوشی تاشو دارد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا