رهبر کره شمالی دست به ماشه برد (+عکس)

رهبر کره شمالی در جریان بازدید روزهای گذشته از چند کارخانه مهم تسلیحات سازی کشورش، دست به ماشه برده و اقدام به آزمایش تسلیحات ساخت کشورش کرده است.

موبنا- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از چند کارخانه مهم تسلیحاتی کشورش بازدید کرد.

به گزارش عصرایران، در این بازدیدها که به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی روزهای پنج شنبه تا شنبه هفته جاری را شامل می شود، رهبر کره شمالی از کارخانه های کلیدی تسلیحات این کشور از جمله کارخانه های تولید سیستم های توپخانه و وسایل پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای بازدید کرد و متعهد شد که تلاش ها برای توسعه توان تسلیحاتی و آمادگی جنگی ارتش خود را تسریع کند.

بازدیدهای ۳ روزه کیم تا روز شنبه در حالی انجام شده که ایالات متحده و کره جنوبی نیز برای دور بعدی مانورهای نظامی ترکیبی خود که برای مقابله با تهدید فزاینده کره شمالی برنامه ریزی شده اند، در اواخر ماه جاری میلادی آماده می شوند.

تنش ها در شبه جزیره کره به بالاترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است زیرا سرعت آزمایش های موشکی کره شمالی و مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی تشدید شده است.

برخی از کارشناسان می گویند که بازدید رهبر کره شمالی از کارخانه های تسلیحاتی می تواند به همکاری نظامی احتمالی با مسکو نیز مرتبط باشد که ممکن است شامل فروش تدارکات توپخانه و مهمات دیگر کره شمالی به روسیه باشد.

اخیرا سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به مناسبت شرکت در هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره به پیونگ یانگ سفر کرده و با مقامات کره شمالی از جمله رهبر این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

ناظران غربی مدعی اند وزیر دفاع روسیه در این سفر با رهبر کره شمالی درباره خرید اقلام نظامی مورد نیاز روسیه از این کشور، از جمله مهمات توپخانه به توافق رسیده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین به همراه کیم جونگ اون از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی کره شمالی در پیونگ یانگ بازدید کرد.

عکس های زیر را خبرگزاری رسمی کره شمالی از بازدیدهای ۳ روز گذشته رهبر این کشور از چند کارخانه مهم تسلیحاتی کشورش به نمایش گذاشته که در بخشی از آن کیم جونگ اون با یک تفنگ ساخت کشورش در حال شلیک است.

تیراندازی رهبر کره شمالی در جریان بازدید از کارخانه های تسلیحات سازی کشورش/ خبرگزاری رسمی کره شمالی

1

1
1
1
1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا