همه‌چیز درباره ابرهمراهی همراه اول

همراه اول به‌عنوان بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشور یکی از قوی‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را توسعه داده که می‌تواند نیاز کاربران ایرانی را برطرف کند.

موبنا این سرویس که با عنوان «ابرهمراهی» شناخته می‌شود، نوعی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که کاربران می‌توانند در آن فایل‌های خود را ذخیره، دسته‌بندی و سازمان‌دهی کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب دسترسی به اطلاعات در هر زمان و با سرعت و امنیت بالا امکان‌پذیر است. از این سرویس می‌توان به‌منظور پشتیبان‌گیری از تمامی فایل‌ها، رفع مشکل کمبود حافظه تلفن‌همراه و رایانه، جلوگیری از حذف و از بین رفتن فایل‌ها و اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم با دیگران بهره برد.

****

ذخیره‌سازی ابری در جهان

ذخیره‌سازی ابری، یکی از مفاهیم نوظهور در حوزه فناوری اطلاعات است که به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته است. این سرویس‌ها برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها و فایل‌ها در سرورهای ابری استفاده می‌شوند. این فناوری که امروزه توسط شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود، در چند دهه اخیر به‌طور گسترده در دنیای تجارت و صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

به غیر از همراه اول که مدتی است این سرویس را ارائه می‌کند، تنها برخی از کمپانی‌های بزرگ دنیا هستند که با در اختیار داشتن زیرساخت‌های متعدد، چنین خدماتی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، Verizon Cloud در ایالات متحده، Vodafone Cloud در اروپا و BT Cloud در انگلستان ارائه دهندگان خدمات ذخیره سازی ابری هستند. این اپراتورها به کاربران خود اجازه می دهند تا داده‌ها و فایل‌های خود را در سرورهای ابری ذخیره کنند و به آن‌ها امکان می‌دهند تا به‌طور آسان و امن به این داده‌ها در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشند.

بد نیست بدانید سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن زمان، شرکت‌های بزرگ مانند IBM و‌Oracle به‌عنوان پیشروان در این حوزه شناخته می‌شدند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت، شرکت‌های دیگری نیز وارد این صنعت شدند.

یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه ذخیره‌سازی ابری، Amazon Web Services (AWS) است. AWS یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری در جهان است و با ارائه محصولات متنوع و قدرتمند، به شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان کمک می‌کند تا داده‌ها و برنامه‌های خود را به‌صورت امن در سرورهای ابری ذخیره کنند.

شرکت دیگری که در زمینه ذخیره‌سازی ابری فعالیت می‌کند، Microsoft Azure است. Azure نیز یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری در جهان است و توسط شرکت معروف مایکروسافت تأسیس شده است. این سرویس امکانات متنوعی را برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها در سرورهای ابری فراهم می‌کند.

شرکت‌های دیگری نیز در حوزه ذخیره‌سازی ابری فعالیت می‌کنند، از جمله Google Cloud Platform و IBM Cloud. هر یک از این شرکت‌ها سرویس‌های منحصربه‌فرد خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به آن‌ها امکان می‌دهند تا داده‌ها و فایل‌های خود را به‌صورت امن در سرورهای ابری ذخیره کنند. در این حوزه همراه اول نیز با توجه به زیرساخت‌های متعددی که در کشور دارد، خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌کند.

ذخیره‌سازی ابری در حال حاضر یکی از روش‌های محبوب برای ذخیره‌سازی داده‌ها و مدیریت آن‌ها در سراسر جهان است. با پیشرفت تکنولوژی و رشد روزافزون صنعت فناوری اطلاعات، قابلیت‌های بیشتری برای ذخیره‌سازی امن و مدیریت بهینه داده‌ها در سرورهای ابری فراهم می‌شود. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های خدمات «ابرهمراهی» شرکت همراه اول آشنا می‌شوید.

همه‌چیز درباره ابرهمراهی همراه اول

مزایا و امکانات ابرهمراهی

هر کاربر در ابرهمراهی فضایی در اختیار دارد که می‌تواند در آن هر نوع فایلی را آپلود کرده یا پوشه ایجاد کند و فایل‌های خود را حذف، کپی، تغییر نام و یا به محل دیگری منتقل کند. به‌غیراز این موارد امکان دسته‌بندی و سازمان‌دهی فایل‌ها وجود دارد و به‌سادگی می‌توان برای فایل‌های خود لینک ایجاد کرده و آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. از دیگر امکانات فضای ابری همراه اول ارائه گزارش‌های مشخصی از فایل‌های به اشتراک گذاشته‌شده است.

اگر تجربه استفاده از فضای درایو مجازی گوگل را داشته باشید،‌ می‌دانید که با یک لینک عمومی می‌توانید محتوای مورد نظرتان را با هرکسی به اشتراک بگذارید. در فضای ابرهمراهی نیز اشتراک‌گذاری فایل با دیگران حتی افرادی که عضو ابرهمراهی نیستند، امکان‌پذیر است. در واقع کاربر می‌تواند هر آنچه در این پلتفرم ذخیره کرده را با چند کلیک با دیگران به اشتراک بگذارد. این ویژگی در ابرهمراهی به کاربر این امکان را می‌دهد برای فایل‌های خود یک لینک اختصاصی تهیه‌کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. این لینک‌ها می‌تواند دارای تاریخ انقضاء و محدودیت در تعداد دانلود نیز باشد.

مزیت این ویژگی در آن است که لزومی ندارد افرادی که لینک فایل را دریافت می‌کنند در پلتفرم ابر همراهی عضو بوده و اکانت داشته باشند. با در اختیار داشتن لینک منحصربه‌فردی که برای آن‌ها ارسال می‌شود می‌توانند به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشند و آن را دانلود کنند.

علاوه بر ایجاد لینک، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر کاربران ابر همراهی نیز فراهم است. با استفاده از این امکان، سایر کاربران، محتوای بارگذاری شده از طرف شما را با امکان مشاهده یا ویرایش در اختیار خواهند داشت.

گزارش‌گیری و ارائه آمار از تعداد دفعاتی که افراد فایلی را دانلود کرده‌اند امکانی است که ابر همراهی آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین گزارش‌های پایه مانند حجم مصرف‌شده و باقی‌مانده، وضعیت بسته‌های خریداری‌شده، حجم کل دانلودها و آپلودها، پر دانلود‌ترین فایل‌ها و نمودار دانلود و آپلود در بازه زمانی دلخواه در دسترس است.

 

سرعت و امنیت بالا به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته

بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌های امنیتی جهت حفظ محرمانگی اطلاعات و جلوگیری از سرقت، با تکیه‌بر توان امنیتی همراه اول، اطمینان خاطری برای مشتریان به همراه دارد. همچنین بهره‌مندی از شبکه قدرتمند همراه اول، سرعت انتقال اطلاعات حجیم و متعدد را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. پشتیبانی ۲۴ ساعته جهت پاسخ به سؤالات و رفع مشکلات احتمالی همواره در دسترس کاربران سرویس قرار دارد.

دانلود اپلیکیشن اندروید ابرهمراهی

دکمه بازگشت به بالا