یک میلیارد تومان برای یک ماکت؛ فراری پوروسانگوئه آمالگام رونمایی شد!

شرکت انگلستانی آمالگام کلکشن (Amalgam Collection) که در زمینه ساخت ماکت خودرو فعالیت می‌کند یک ماکت متفاوت را معرفی کرده است.

موبنا – شرکت انگلستانی آمالگام کلکشن (Amalgam Collection) که در زمینه ساخت ماکت خودرو فعالیت می‌کند، از یک محصول بسیار جذاب رونمایی کرد. این محصول ماکت فراری پوروسانگوئه است و جزئیات بسیار دقیقی دارد. نکته جالب اینکه برای کامل‌ترین نسخه از این ماکت باید ۲۰,۷۹۵ دلار پرداخت کرد؛ این رقم معادل تقریباً یک میلیارد تومان می‌شود.

ماکت گرانقیمت فراری پوروسانگوئه در مقیاس ۱:۸ است. برای اینکه جزئیات این ماکت در بالاترین سطح ممکن باشد، آمالگام طرح‌های کامپیوتری (CAD) اصلی، کد رنگ‌ها و مشخصات مواد به‌کاررفته را از فراری دریافت کرده است. شاید بدانید این شرکت همکاری‌های نزدیکی با خودروسازان ایتالیایی، به‌خصوص فراری دارد.

یک میلیارد تومان برای یک ماکت؛ فراری پوروسانگوئه آمالگام رونمایی شد!

ماکتی تولید محدود

تازه‌ترین محصول آمالگام آنقدر از نظر جزئیات دقیق است که در نگاه نخست به تصاویر آن شاید نتوانید تشخیص دهید با خود فراری پوروسانگوئه روبرو هستید یا ماکت آن! از نظر ابعاد باید گفت این ماکت خاص طولی برابر با ۲۴ اینچ یا ۶۲ سانتیمتر دارد و آمالگام برای توسعه آن بیش از ۳۰۰۰ ساعت زمان صرف کرده است. ساخت هر دستگاه از این ماکت ۳۰۰ ساعت طول می‌کشد. بد نیست بدانید از این ماکت فقط ۱۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

آمالگام تأکید می‌کند پس از ساخت هر دستگاه، جزئیات آن به‌دقت توسط مهندسین و اعضای تیم طراحی بررسی می‌شود. هدف از این کار این است که مدل تولیدی بدون نقص و خالی از هر گونه ایراد باشد.

یک میلیارد تومان برای یک ماکت؛ فراری پوروسانگوئه آمالگام رونمایی شد!

قیمت پایه ماکت فراری پوروسانگوئه از ۱۵,۹۹۵ دلار شروع می‌شود. در نسخه پایه رنگ بدنه قرمز و داخل کابین به رنگ مشکی است. اما کسانی که دوست دارند ماکت خود را با رنگ‌های دلخواه سفارش دهند، باید ۲۰,۷۹۵ دلار کنار بگذارند. در این صورت رنگ بدنه، کابین، رینگ‌ها و کالیپرهای ترمز قابل شخصی‌سازی خواهد بود.

یک میلیارد تومان برای یک ماکت؛ فراری پوروسانگوئه آمالگام رونمایی شد!

مشخصات فنی فراری پوروسانگوئه

قیمت ماکت فراری پوروسانگوئه اگرچه گزاف به‌نظر می‌رسد، اما در مقایسه با مدل واقعی رقمی به‌حساب نمی‌آید! این کراس‌اوور جذاب ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد! نیروی این اسب وحشی توسط یک موتور ۶.۵ لیتری V12 که ۷۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، تأمین می‌شود. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، اولین شاسی‌بلند تاریخ مارانلو قادر است صفر تا صد را در عرض فقط ۳.۳ ثانیه طی کند.

یک میلیارد تومان برای یک ماکت؛ فراری پوروسانگوئه آمالگام رونمایی شد!

شایان ذکر است به‌غیر از ماکت فراری پوروسانگوئه آمالگام ماکت‌های بسیار دقیقی از استون مارتین DB5، بوگاتی ویرون و دیگر مدل‌های مطرح دنیا دارد. این شرکت در سال ۱۹۸۵ در بریستول تأسیس شد و در ابتدا در حوزه ساخت ماکت‌های معماری فعالیت داشت. بعدها این شرکت تغییر رویه داد و حتی با کمپانی دایسون در زمینه ساخت قطعات جاروبرقی وارد همکاری شد. آمالگام از سال ۱۹۹۵ به تولید ماکت خودرو رو آورد. این شرکت از سال ۱۹۹۸ با فراری همکاری دارد و شریک تجاری آن محسوب می‌شود.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا