وزارت مسکن : هشت میلیون مستاجر در کشور داریم

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هشت میلیون مستاجر در کشور داریم. یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور، سوداگری مشاوران املاک است که این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند.

موبنا- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امر کنترل و نظارت بر بازار املاک و مستغلات گفت: هشت میلیون مستاجر در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا مهلی پیش از ظهر امروز ۲۷ تیرماه در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات لرستان که در سالن جلسات راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: برای تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در شهرهای جدید پرند، دستگرد و پردیس و سپس تهران ایجاد شد و امروز در لرستان به عنوان اولین استان، این گشت‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور، سوداگری مشاوران املاک است که این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد گشت مشترک با حضور نماینده مدیرکل راه و شهرسازی و تعزیرات تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه همه در بحث قیمت مسکن علاوه بر مشاورین املاک، اَپ دیوار و شیپور است و نباید هیچ آگهی در این دو اَپ گذاشته شود مگر اینکه مجوز لازم را داشته باشند، اضافه کرد: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی برای ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات ابتکار خوبی است که دستگاه قضایی در لرستان انجام داده است.
مهلی بیان کرد: باید در شهرستان‌های استان منطقه‌بندی صورت گیرد و براساس مناطق قیمت‌ها تعیین شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد، افزود: برای حل مشکل این مستاجران در بحث اجاره بها نیاز است کدرهگیری رایگان شود چراکه دریافت این کد از سوی مردم مانع سواستفاده بنگاه‌های املاک می‌شود.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به رایگان کردن کد رهگیری ورود پیدا کند، اضافه کرد: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.
در ادامه این جلسه سرپرست راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در این کارگروه اداره کل راه و شهرسازی مسئول دبیرخانه است، افزود: این کارگروه چهار وظیفه برعهده دارد که تشکیل گشت‌های ساماندهی املاک و بنگاه‌ها، شناسایی خانه‌های خالی و … از جمله این وظایف است.
بهزاد شاکرمی گفت: در حال حاضر ۳۱۵۸ بنگاه دارای مجوز و ۴۰۰ واحد آژانس املاک غیرمجاز خارج از این آمار نیز در استان فعالیت  دارند.
وی اضافه کرد: با گشت‌هایی که سازمان صمت و تعزیرات در استان انجام داده ۶۱۱ بازدید منجر به صدور ۲۰۸ اخطار پلمب، ۳۸ مورد پلمب و تشکیل ۶۷ پرونده تخلفاتی برای بنگاه‌های متخلف استان شده است.
سرپرست راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اولین گشت مشترک با حضور نمایندگان راه و شهرسازی برای کنترل و تنظیم بازار املاک ایجاد شده است، بیان کرد: هدف از تشکیل این گشت‌ها قیمت‌گذاری مسکن و اجاره بهاست.
شاکرمی اظهار کرد: گشت‌ها در استان تهران و شهرستان‌های پردیس و پرند منجر به کاهش بین ۳۰ تا ۴۵ درصدی قمیت‌ها شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا