هشدار دانشمندان روس در مورد فعالیت امروز خورشید

دانشمندان روس در مورد فعالیت قدرتمند شعله‌های خورشید و امکان اختلال در امواج رادیویی در روز دوشنبه، هشدار دادند.

موبنا – به گزارش رویترز، دانشمندان روس پس از مشاهده ۳ شعله فروزان در خورشید، اعلام کردند فعالیت شعله های خورشیدی قدرتمند برای روز دوشنبه پیش بینی می شود که ممکن است در ارتباطات تداخل ایجاد کند.

موسسه ژئوفیزیک کاربردی فدوروف در مسکو گفت که فعالیت شعله های کلاس X از جمله شعله‌های پروتون بیشتر شده و انتظار می رود وضعیت امواج رادیویی کوتاه بدتر شود.

شراره‌های کلاس X بزرگترین انفجار در منظومه های خورشیدی هستند و می‌توانند طوفان های تابشی طولانی مدت ایجاد کنند. شراره های پروتون، طوفانی از ذرات پرانرژی خورشیدی هستند که عمدتاً از پروتون تشکیل شده اند.

شراره های خورشیدی زمانی رخ می دهند که میدان های مغناطیسی قدرتمند در داخل و اطراف خورشید دوباره به هم وصل شوند. به گفته ناسا، آنها می توانند میدان مغناطیسی زمین را با پتانسیل آسیب رساندن به ماهواره ها و تجهیزات ارتباطی تحت تاثیر قرار دهند.

در سال ۲۰۲۲، یک طوفان ژئومغناطیسی ناشی از انفجار بزرگ تابشی خورشید، ۴۰ ماهواره اسپیس ایکس را که به تازگی به فضا پرتاب شده بودند، نابود کرد.

مؤسسه فدوروف گفت که سه شراره خورشیدی در روز یکشنبه مشاهده شد که یکی از آنها ۱۴ دقیقه طول کشید و با اختلال در ارتباطات رادیویی همراه بود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا