اردوغان: با روسیه بر سر تمدید توافق کریدور غلات هم‌عقیده هستیم

موبنا-به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از اقامه نماز جمعه در خارج مسجدی در استانبول به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره تمدید توافق کریدور غلات دریای سیاه، اظهار کرد: تدارکات لازم برای میزبانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صورت گرفته است. در خصوص تمدید قرارداد …

موبنا-به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از اقامه نماز جمعه در خارج مسجدی در استانبول به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تمدید توافق کریدور غلات دریای سیاه، اظهار کرد: تدارکات لازم برای میزبانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صورت گرفته است. در خصوص تمدید قرارداد هم‌عقیده هستیم.

اردوغان همچنین در جواب این سوال که آیا بعد از نشست ناتو صفحه جدیدی در دفتر عضویت در اتحادیه اروپا و صدور روادید باز می‌شود یا خیر، گفت: با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌ تفصیل صحبت و تاکید کردیم که باید اقدامات مثبتی در این راستا که ۵۲ سال است به درازا کشیده شده، صورت بگیرد.

وی در مورد روابط یونان با ترکیه و همچنین کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر این کشور، خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که به‌عنوان دو مقام منتخب مردم در مسیر مثبت گام‌ برداریم. مهم‌ترین موضوعاتی که باید حل شوند، مشکلات مربوط به تراکیای غربی و موضوع مفتی‌ها است. این موانع را باید مرتفع کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا