پنتاگون روسیه را به حمایت از داعش متهم کرد/ بمب‌های خوشه‌ای برای ضدحمله به اوکراین می‌رسد

یک سخنگوی پنتاگون روسیه را به حمایت از گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرد و در عین حال گفت که بمب های خوشه ای آمریکا در زمان ضد حمله اوکراین به آن کشور خواهد رسید.

موبنا-سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران در واشنگتن درخصوص گزارش ایجاد مزاحمت هواپیماهای روسی برای پهپادهای آمریکایی ادعا کرد: به نظر می رسد نیروهای روسیه ماموریت محافظت از رهبران داعش را دارند.

وی ادامه داد: نیروهای روسیه در سوریه “دقیقا می‌دانند ما کجا فعالیت داریم و بنابراین هیچ بهانه‌ای برای آزار و اذیت مستمر پهپاد های ام کیو ۹ ما از سوی روسیه ما وجود ندارد”

این سخنگوی پنتاگون گفت: “هیچ بهانه ای” برای رفتار روسیه برای ایجاد اختلال در عملیات ضد داعش وجود ندارد.

بمب های خوشه ای در زمان ضد حمله به اوکراین خواهد رسید

پنتاگون در واکنش به اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برای حذف برنامه اقدام عضویت جهت پیوستن اوکراین به این ائتلاف گفت: هر یک از متقاضیان ناتو مسیر خود را برای عضویت دارد و آمریکا همیشه به حمایت از سیاست درهای باز ناتو ادامه خواهد داد.”

وی در خصوص زمان بندی ارائه بمب های خوشه ای به اوکراین نیز توضیح دقیقی نداد اما گفت که «ما تجهیزات و سیستم‌ها را از ۱ تا ۲ روز پس از اعلام بسته به اوکراین ارسال می‌کنیم.

این مقام پنتاگون افزود: این بمب ها «در زمانی که در ضدحمله به آنها بیشتر نیاز است، به اوکراین خواهد رسید.»

سخنگوی پنتاگون در خصوص اظهارات کره شمالی درباره ورود هواپیمای آمریکایی به حریم هوایی این کشور گفت اینها «فقط اتهامات» است و “آمریکا مانند همیشه متعهد به پرواز، کشتیرانی و فعالیت ایمن و مسئولانه در هر جایی که قانون بین‌المللی اجازه می‌دهد می باشد. من حرف دیگری برای گفتن ندارم.”

کالین کال معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  ۱۶ تیرماه در جمع خبرنگاران بسته جدید ۸۰۰ میلیون دلاری کمک امنیتی آمریکا به اوکراین را اعلام کرد که شامل مهمات توپخانه‌ای بیشتر و بمب های خوشه ای می شود.

معاون پنتاگون تصریح کرد آمریکا “مدرن ترین”  بمب های  خوشه ای خود را به اوکراین ارائه می کند. وی ادعا کرد: بمب های  خوشه‌ای آمریکا «ضریب اشتباه بسیار پایین» و کمتر از ۲.۵ درصد دارند و ضریب خطای بمب های خوشه ای  روسیه  ۴۰ درصد است.

کال ادامه داد: اوکراین به آمریکا تضمین داده است که از مهمات خوشه‌ای در مناطق غیرنظامی استفاده نکند و  مناطق مورد استفاده از آنها را علامت‌گذاری کند تا پاکسازی و مین‌زدایی پس از جنگ آسان تر شود.

بیتوته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا