از بسته‌های جدید همراه اول برای حجاج تا مکالمه رایگان با روبیکا

همراه اول به‌عنوان بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشورمان، از بسته‌های جدید مکالمه، اینترنت و پیامک ویژه حجاج عازم عربستان رونمایی کرد. این بسته‌ها در کنار امکان مکالمه صوتی و تصویری و ارسال پیام رایگان از طریق اپلیکیشن روبیکا، دغدغه ارتباطی زائرین حج را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

موبنا – همان‌طور که می‌دانید هزینه رومینگ بین‌الملل بسیار بالاست؛ به‌ویژه اگر بخواهید تماس صوتی زیادی داشته باشید یا اینترنت استفاده کنید. اگر هم بخواهید سیمکارت خارجی تهیه کنید که اصلا به‌صرفه نیست. از این‌رو توصیه می‌شود قبل از اعزام به سفر حج، حتماً نسبت به فعال‌سازی یکی از بسته‌های تماس، اینترنت یا پیامک همراه اول اقدام کنید.

همان‌طور که اشاره شد اگر بخواهید از نرخ آزاد رومینگ در حج ۱۴۰۲ استفاده کنید، هزینه‌های ارتباطی‌تان به‌شدت افزایش می‌یابد، به‌طوری‌که برای هر دقیقه مکالمه با ایران، بیش از ۹ هزار تومان باید بپردازید! رومینگ آزاد برای هر پیامک نیز قیمت چندان کمی ندارد و حدود سه هزار تومان و هر مگابایت اینترنت نیز دو هزار تومان هزینه دارد.

حال اگر از بسته‌های جدید همراه اول که برای حجاج در نظر گرفته شده استفاده کنید، ۱.۵ گیگابایت اینترنت ۶۰ روزه ۲۸۰ هزار تومان می‌شود؛ یعنی اگر همین ۱.۵ گیگابایت را بخواهید با تعرفه رومینگ آزاد خریداری کنید، باید سه میلیون تومان بپردازید!

بسته جذاب بعدی برای حجاج ایرانی عازم عربستان، بسته سه گیگابایت اینترنت بین‌المللی، ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه و ۱۵ عدد پیامک هدیه است. این بسته نیز اعتبار هفت روزه دارد و قیمت آن ۴۴۰ هزار تومان است. حال بیایید هزینه این بسته ویژه را با نرخ آزاد مقایسه کنیم. اگر فقط هزینه اینترنت این بسته را براساس هر مگابایت ۲۰۰۰ تومان محاسبه کنیم، مجموع آن بیش از ۶ میلیون تومان می‌شود!

بسته بعدی برای افرادی است که نیاز بیشتری به اینترنت و مکالمه دارند. این بسته ۹۰ روز اعتبار دارد و اینترنت آن در زمان فعال بودن بسته نامحدود و ۱۵۰ دقیقه مکالمه و ۱۵۰ عدد پیامک هدیه دارد! قاعدتاً اگر با نرخ آزاد می‌خواستید چنین خدمات ارتباطی را در عربستان دریافت کنید، هزینه آن فوق‌العاده افزایش می‌یافت.

اگر هم بخواهید از سیمکارت‌های اپراتورهای عربستانی استفاده کنید، باز هم هزینه‌های این کار برای حجاج اصلاً به‌صرفه نیست. آن هم در شرایطی که کافیست بسته اینترنت خود را در سفر به عربستان فعال کنید و قبل از سفر، اپلیکیشن روبیکا را هم نصب کنید. حجاج با استفاده از روبیکا و رومینگ همراه اول همه تماس‌های صوتی، تصویری و متنی خود را می‌توانند از طریق اپلیکیشن روبیکا رایگان برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا