مشارکت همراه اول در دومین رویداد ملی ملاصدرا

دومین رویداد ملی نوآوری باز ملاصدرا در صنعت ایران با حمایت و مشارکت همراه اول به مناسب روز ملاصدرا برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دومین رویداد ملی نوآوری باز ملاصدرا از یکم خرداد در دانشگاه شیراز با همکاری و حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با رویکرد معرفی و ارائه نیازمندی ها و مسائل فناورانه همراه اول آغاز به کار کرد و امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

هدف این رویداد نوآوری باز «حل مسائل، چالش ها و همچنین کمک به تجاری سازی در صنایع ایران» بود که در پنج بخش «حل مسئله، چالش و تجاری سازی»، «گام معکوس»، «نشست نوآوری»، «تامین  نیروی متخصص» و «نمایشگاه نوآوری صنعتی» برگزار شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در روز دوم این رویداد، نشست هایی با محوریت معرفی فعالیت های این مرکز در حوزه نوآوری باز و همچنین نیازهای فناورانه و هوشمندسازی برگزار کرد.

در این نشست ها ضمن معرفی پروژه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در حوزه های فناوری های هوش مصنوعی، تحلیل کلان داده ها، اینترنت اشیا و بلاکچین در صنعت مخابرات، نیازهای فناورانه مورد نیاز بخش هوشمندسازی در حوزه پردازش صوت، چت بات، اینترنت اشیا و سرویس های نرم افزاری نیز اعلام و از اکوسیستم کارآفرینی کشور برای همکاری، دعوت شد.

در بخش پایانی گام معکوس فعالیت های گروه تحقیقاتی رادیویی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز معرفی شد.

همچنین لیست نیازمندی های تولیدی و تحقیقاتی نظیر نصب و راه اندازی سامانه بومی aau,rru ,bbu, لینک های رادیویی و نوری، آنتن پنج باند و سامانه پایش یکپارچه تکرار کننده در شبکه همراه اول برای توسعه شبکه رادیویی نیز در این رویداد ارائه شد.

مرکز تحقیق و توسعه نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در رویداد مذکور این فرصت را یافت تا با شرکت های توانمند در حوزه هوش مصنوعی و تامین نیازهای رادیویی مذاکره کند و برای همکاری های آتی تبادل اطلاعات داشته باشد.

در سال های اخیر مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به عنوان مرکزی پیشرو در حوزه فناوری های نوین صنعت مخابرات، توانسته است گام های موثری در راستای افزایش بهره وری و کیفیت خدمات بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا