هشتمین دوره مسابقات برنامه نویسی چالش‌های فناوری اطلاعات ICT Challenge 8

دانشگاه صنعتی شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هشتمین دوره از مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات (ICT Challenge 8) را روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می‌کند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، هشتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان “ICT Challenge8” توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه فناوری اطلاعات شریف “”Sharif  ICT Group  و با حمایت استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف، در روزهای ۲۱  و ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۲، به‌صورت حضوری و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

هدف اصلی برگزاری این مسابقات شناسایی برنامه‌نویسان و تیم‌های توانمند در کسب و کارهای مبتنی برICT  و اتصال آنها به بازار کار است. شرکت‌کنندگان در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی در رشته تحصیلی و دانشگاه، محل اقامت، سن، جنسیت و … در این رویداد شرکت کرده و با استفاده از توانایی‌های خود در برنامه‌نویسی و حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات کشور به رقابت خواهند پرداخت.

این رویداد فقط یک مسابقه نیست، بلکه محیطی برای آموزش شرکت کنندگان در مسابقه، به صورت عملی و با مواجه با چالش‌های واقعی فراهم می‌آورد.

در این مسابقه، شرکت کنندگان با شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات آشنا شده و فرصت‌های شغلی مناسب برایشان ایجاد می‌شود. همچنین می‌توانند توانمندی‌های خود را در رقابتی سالم با دیگران محک بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را بیابند.

لازم به ذکر است برای انتخاب چالش‌های مسابقه، کمیته فنی که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات است تشکیل می‌شود. اعضای این کمیته چالش‌ها و مسائل مدنظر خود را جهت ارائه در مسابقه مطرح می‌کنند و نهایتا مسائل مطرح شده تحت یک سری قوانین خاص در مسابقات ارائه خواهند شد.

در ادامه با توجه به چالش‌های انتخاب شده، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد، شناسایی شده و دعوت می‌شوند.

مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود. روز اول مسابقات مخصوص بررسی توانایی حل مسئله شرکت کنندگان است و در روز دوم مراحل داوری اجرا شده و اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود و افراد برتر معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

داورها و مربیان در طول مسابقه علاوه بر داوری تیم‌‌ها و اشاره به اشتباهات و اشکالات، مشاوره‌های لازم را به آنها خواهند داد و این خود موقعیت یادگیری در محیطی صمیمی و دوستانه به‌صورت کاملا عملی را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است ثبت نام در این مسابقات به صورت رایگان است و از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقات می‌توانند با مراجعه به  وبسایت رسمی رویداد جهت ثبت نام اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا