استفاده از اینترنت داخلی در کشور افزایش یافته است

مدیر مخابرات استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد مصرف اینترنت داخلی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است؛ به طور مثال در ۲۴ ساعت گذشته مصرف اینترنت داخلی ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه بوده است.

موبنا – «ملک جعفریان» در نشست خبری با خبرنگاران، به شرح عملکرد یک‌ساله این مجموعه پرداخت و در خصوص توسعه فیبرنوری در استان تهران اظهار داشت: از سال گذشته به دستور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه فیبرنوری را آغاز کردیم. سازمان فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۶ و نیازی که به اتصال سازمان‌های دولتی به یکدیگر حس شد، مرکز «تبادل اطلاعات» را راه‌اندازی کرد.

وی تاکید کرد: در ۴ سال آینده ۲۶۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه فیبرنوری در نظر گرفته‌ایم که به واسطه آن یک میلیون و ۶۳۰ هزار ظرفیت‌سازی برای فیبرنوری ایجاد کنیم.

مدیر مخابرات استان تهران درباره افزایش قیمت فیبرنوری تاکید کرد: تمرکز ما بیشتر روی حجم مصرفی است، اما فکر نمی‌کنم تغییر شایانی در قیمت فیبرنوری رخ بدهد. هزینه آماده‌سازی خانه برای اتصال به فیبرنوری و تهیه مودم بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان برای کاربر هزینه دارد.

جعفریان با تاکید بر اینکه اکنون ۱۷۰ هزار مشترک فیبرنوری در استان تهران وجود دارد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف داخلی ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه بوده که نشان می‌دهد مصرف داخلی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا