تماس تصویری با فناوری جدید، در اختیار مشترکان همراه اول

وزیر ارتباطات اخیرا از قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار در یکی از اپراتورهای موبایل خبر داده است. اشاره‌ عیسی زارع‌پور به فناوری جدید ViLTE همراه اول است که به‌عنوان نخستین اپراتور کشورمان، موفق به عملیاتی کردن فناوری تماس تصویری برای مشترکین شده است.

موبنا – وزیر ارتباطات اخیرا درباره آخرین وضعیت تماس تصویری از طریق اپراتورهای تلفن همراه بدون نیاز به نصب نرم‌افزار  مجزا گفته که «درباره تماس تصویری، تعرفه‌اش در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب‌ شده و به تصویب هیئت‌وزیران هم رسید و به اپراتورها ابلاغ‌ شده است.»

وی افزود: «برای راه‌اندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستیم؛ برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را  بر روی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند؛ در حال حاضر این سرویس بر روی برخی گوشی‌ها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی هم در حال رایزنی هستیم.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به‌صورت کلی گوشی، سخت‌افزار، ثبت سفارش و واردات آن بر عهده وزارت صمت است، گفت: «اما از سوی دوستان وزارت صمت و وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال و هم‌وطنان عزیز بتوانند از آن استفاده کنند.»

تماس تصویری با فناوری جدید، در اختیار مشترکان همراه اول

بد نیست بدانید در حال حاضر تنها اپراتوری که امکان استفاده از فناوری تماس تصویری با استفاده از شبکه نسل چهارم را فراهم کرده، همراه اول است. این اپراتور سال‌ها قبل نیز فناوری Volte را فعال کرده بود. این فناوری که در راستای بهبود کیفیت تماس‌های صوتی توسط همراه اول ارائه شده مخفف Voice over LTE یا به شکل کامل‌تر Voice over LTE wireless network به معنی «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است و مشترکانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، کیفیت تماس و ارتباط بهتری را تجربه خواهند کرد.

بد نیست بدانید موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولین بار طی سال‌های گذشته و توسط اپراتور سوم تلفن همراه و البته روی نسل ۳Gبا فناوری متفاوت مطرح شد، اما پس از مدتی این طرح به دلایل مختلفی متوقف شد؛ اگرچه پس از مدتی هر بار اعلام شد که مشکل این سرویس در آینده نزدیک حل می‌شود، اما نهایتا این فناوری توسط اپراتور اول در اختیار مشترکان موبایل قرار گرفت.

همان‌طور که اشاره شد تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم(ViLTE) مشترکین همراه اول را قادر می‌سازد بدون استفاده از هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند. برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری همراه اول لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

– هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE باشند.

– سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد.

– این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد.

– تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

– تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد.

تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه هوشمند با قابلیت ViLTE باشند می‌توانند این سرویس را از طریق کد دستوری ستاره۱۰ستاره۲۴۳۱ مربع یا اپلیکیشن همراه من فعال کنند و هنگام قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE همراه اول و پس از برقراری تماس صوتی به صورت معمول، بر روی آیکون دوربین (گزینه تماس تصویری) کلیک کرده و یک تماس تصویری با کیفیت را تجربه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا