مرسدس بنز ۳۰۰ SEL؛ درباره یک لوکس عصبی! (+عکس)

مرسدس بنز ۳۰۰ اس ئی ال ۶.۳ در فاصله سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ روی خط تولید قرار داشت. این مرسدس در کلاس سدان فول سایز لوکس قرار دارد. از نظر پلتفرم داخلی کمپانی هم با کد W109 شناسایی می شود.

موبنا – تاریخ مرسدس بنز مجموعه ای از بهترین های صنعت خودرو را در دل خود جای داده که هر کدام به نوعی یک وسیله نقلیه افسانه ای محسوب می شود. در این میان برخی از تولیدات مرسدس بنز متفاوت تر از باقی هستند که از جمله می توان به Mercedes.Benz 300 SEL 6.3 اشاره کرد.

مرسدس بنز ۳۰۰ اس ئی ال ۶.۳ در فاصله سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ روی خط تولید قرار داشت. این مرسدس در کلاس سدان فول سایز لوکس قرار دارد. از نظر پلتفرم داخلی کمپانی هم با کد W109 شناسایی می شود.

مرسدس بنز 300 SEL؛ درباره یک لوکس عصبی! (+عکس)

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۰۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۱۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۲۸۶۵ میلیمتر و وزن خالص ۱۷۶۵ کیلوگرم است.

مهمترین ویژگی مرسدس Mercedes.Benz 300 SEL 6.3 به پیشرانه آن مربوط می شود. این پیشرانه در کمپانی آلمانی با کد M100  شناسایی می شود. ام۱۰۰ در فاصله سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ در نمونه ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری و در فاصله سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱ در نمونه ۶.۸ لیتری تولید شد. هر دو نمونه فاقد توربوشارژ بود و یک تنفس طبیعی قدرتمند محسوب می شد.

مرسدس بنز ۳۰۰ اس ئی ال ۶.۳  ؛  Mercedes.Benz 300 SEL 6.3 

بلوک موتور از چدن تقویت شده و قسمت هد از آلومینیوم شکل گرفت تا در فشار بالا مقاومت مناسبی را از خود نشان دهد. میزان خروجی نمونه ۶.۳ لیتری حدود ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۳ نیوتن متر محاسبه شد. نمونه ۶.۸ لیتری نیز ۲۸۲ اسب بخار خروجی و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

مرسدس بنز 300 SEL؛ درباره یک لوکس عصبی! (+عکس)

در بخش جعبه دنده نیز بهترین گزینه، نمونه ۴ سرعته اتوماتیک بود.

همانطور که از اعداد قابل درک است، درباره یکی از بهترین و قوی ترین پیشرانه های توسعه یافته توسط مرسدس در کلاس سدان فول سایز لوکس صحبت می کنیم.

از Mercedes.Benz 300 SEL  مجموعا ۶۵۲۶ دستگاه تولید شد تا علاوه بر زیبایی های طراحی و فنی خاص، برای مجموعه داران نیز جذاب تر یک دلبر آهنی تمام عیار باشد.

در رکوردهایی که سال ۱۹۶۸ ثبت شد، مرسدس بنز ۳۰۰ اس ئی ال ۶.۳ شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۶.۶ ثانیه ثبت کرد. طی ۱۴.۶ ثانیه نیز ۱۶۰ کیلومتر را لمس کرد. بیشینه سرعت نیز ۲۲۰ کیلومتر برساعت بود.

کابین مرسدس ۳۰۰ محیطی لوکس با بهترین امکانات مرسدس در زمان خود بود. پاور ویندوز، قفل مرکزی، فرمان خودکار، سیستم تهویه، سانروف الکتریکی، سیستم صوتی کاست، پرده عقب، میز یادداشت و میز مطالعه تنها بخشی از جزئیات کابین بودند.

مرسدس بنز 300 SEL؛ درباره یک لوکس عصبی! (+عکس)

در بخش فنی نیز باید اشاره کنیم که این مرسدس مجهز ۴ ترمز دیسکی و همچنین سیستم تعلیق کمپرسور دار بود که عملکرد تطبیقی فوق العاده ای داشت.

جذابیت های طراحی بدنه مرسدس ۳۰۰ و ظرفیت بالای پیشرانه برای بهبود تنفس موجب شده تا این خودرو به شدت مورد توجه تیونرها نیز باشد. از این رو پروژه های بسیار هیجان انگیزی را می توان مشاهده کرد که خروجی پیشرانه به ۱۰۰۰ اسب بخار نزدیک شده و تغییرات بدنه اسپرت نیز کاملا بر تن آن می نشیند.

یکی از زیباترین نسخه های تیونینگ مرسدس بنز ۳۰۰ اس ئی ال ۶.۳

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا