با تجهیزات آپاراتی آشنا شوید!

اگر قصد راه‌اندازی تعمیرگاه و آپاراتی را دارید بهتر است به دنبال تهیه تجهیزات آپاراتی باکیفیت و به‌روز باشید؛ این‌گونه سرمایه‌ اولیه شما در مسیری هزینه می‌شود که بعد از گذشت یک  و نیم‌سال شما برمی‌گردد.

آپاراتی یکی از اولین مکان‌هایی است که رانندگان قبل از شروع سفر، خودروی خود را برای چک‌کردن تنظیمات مختلف به آن جا می‌آورند. اگر هم شما جزو آن دسته افراد باتجربه در زمینه تعمیر خودرو هستید، بهتر از هرکسی درباره اهمیت تجهیزات این کسب‌و‌کارها اطلاع دارید. ما در این مقاله به معرفی اصلی‌ترین لوازم و تجهیزات آپاراتی می‌پردازیم. امیدواریم که شما نیز بعد از مطالعه این مقاله تصمیم خود را برای راه‌اندازی آپاراتی و تعمیرگاه نهایی کنید.

درآمد آپاراتی چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هنگام راه‌اندازی کسب‌و‌کار باید به آن توجه کرد، میزان درآمدی است که می‌توان از آن کسب کرد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در هنگام راه‌اندازی آپاراتی باید به آن توجه کرد، تجهیزات آن است؛ هرچقدر که تجهیزات شما به‌روزتر و باکیفیت‌تر باشند، سطح کاری شما بالا‌تر می‌آید و مشتری‌های شما نیز بیشتر خواهند شد.

اگر قصد راه‌اندازی تعمیرگاه و آپاراتی را دارید بهتر است به دنبال تهیه تجهیزات آپاراتی باکیفیت و به‌روز باشید؛ این‌گونه سرمایه‌ اولیه شما در مسیری هزینه می‌شود که بعد از گذشت یک  و نیم‌سال شما برمی‌گردد. هرچقدر که تجهیزات شما پیشرفته‌تر باشد، خودرو‌هایی را نزد شما می‌آورند که گران‌قیمت‌تر هستند؛ در نتیجه درآمد شما نیز بالاتر می‌رود. به‌طورکلی نمی‌توان میزان درآمد ثابتی را برای آپاراتی در نظر گرفت؛ این مورد کاملاً به میزان پیچیدگی کار شما، تجهیزات آپاراتی و نوع خودرو‌ها بستگی دارد.

آپاراتی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

با تجهیزات آپاراتی آشنا شوید!

تجهیزات یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هستند. همواره به‌خاطر داشته باشید که در انتخاب تجهیزات باید بیشترین دقت را به خرج بدهید؛ با افراد مختلف و باتجربه صحبت و از تجربه آن‌ها استفاده کنید. مقایسه تجهیزات در سایت‌های مختلف می‌تواند افق دید روشن‌تری برای انتخاب تجهیزات آپاراتی به شما بدهد. از جمله اصلی‌ترین تجهیزات لازم برای راه‌اندازی آپاراتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جک سوسماری

جک سوسماری یکی از مهم‌ترین قطعات و لوازم تجهیزات تعمیرگاهی و مکانیکی است که نبود آن می‌تواند کار در تعمیرگاه را به‌راحتی مختل کند. از این دستگاه برای بلندکردن خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر استفاده می‌شود. به‌طورکلی دو جک روغنی و سوسماری در بازار موجود است؛ اما این دو جک با هم متفاوت هستند. جک روغنی می‌تواند یک طرف خودرو را بلند کند؛ اما جک سوسماری می‌تواند کل خودرو را از زمین بلند کند. از این جک برای تعویض چرخ و تعمیر خودرو استفاده می‌شود. از انواع جک سوسماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جک سوسماری پایه‌بلند
  • جک سوسماری بادی
  • جک سوسماری کورسی

دستگاه باد نیتروژن

دستگاه نیتروژن یکی از آن تجهیزاتی است که می‌تواند آپاراتی شما را از سایر موارد مشابه مجزا نشان دهد. دستگاه نیتروژن بعد از جذب هوای آزاد، نیتروژن موجود در آن را جذب و غنی‌سازی می‌کند؛ در نهایت گاز تولید شده توسط این دستگاه دارای ۹۹.۹۹ درصد گاز نیتروژن است؛ به عبارت ساده‌تر این دستگاه گاز خالص نیتروژن را تولید می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از این دستگاه برای بادکردن لاستیک خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاز نیتروژن موجب نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر شدن لاستیک‌های خودرو می‌شوند؛ همین امر موجب افزایش عمر لاستیک خودرو می‌شود.
  • وجود گاز نیتروژن در خودرو موجب مقاومت بیشتر لاستیک به گرمای هوا می‌شود.
  • وجود نیتروژن در لاستیک خودرو باعث دیرتر خالی‌شدن باد لاستیک می‌شود.
  • وجود گاز نیتروژن در لاستیک خودرو موجب فرمان‌پذیری بهتر اتومبیل می‌شود.
  • گاز نیتروژن، رطوبت هوای داخل لاستیک را از بین می‌برد و این امر، موجب کاهش پوسیدگی رینگ در طولانی‌مدت می‌شود.
  • این گاز باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود.

بالانس چرخ

دستگاه بالانس چرخ یکی از مهم‌ترین و اولین دستگاه‌هایی است که هر تعمیرگاه باید به آن مجهز باشد. بالانس چرخ‌ خودرو به چه معنی است و این دستگاه چه کاری را انجام می‌دهد؟ بالانس چرخ به معنی تقسیم کامل وزن خودرو بین چهارچرخ خودرو است. دستگاه بالانس چرخ این کار را باهدف هم راستایی و تعادل چرخ‌ها انجام می‌دهد. اگر دستگاه بالانس چرخ نتواند به‌درستی چرخ‌های خودرو را تنظیم کند، مشکلات زیادی از جمله لرزش فرمان، لرزش چرخ‌های جلو یا عقب خودرو، ضعف در سیستم شتاب و ترمز خودرو، فرسایش لاستیک‌ها و بالارفتن میزان سوخت را برای خودرو‌ها به همراه خواهد داشت.

دستگاه لاستیک درار

دستگاه لاستیک درار یکی از دستگاه‌هایی است که در صورت تهیه آن، می‌توانید امنیت کاری خود و کارکنان خود را به‌خوبی حفظ کنید. علاوه بر این، دستگاه لاستیک درار به مقدار زیادی نیز در وقت شما صرفه‌جویی خواهد کرد. این دستگاه یکی از دستگاه‌های کاربردی در تعمیرگاه‌هایی است که با خودرو‌های سواری و سنگین سروکار دارند. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، از این دستگاه برای جداکردن لاستیک از رینگ خودرو استفاده می‌شود.

از انواع دستگاه لاستیک درار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه لاستیک درار سه پدال
  • دستگاه لاستیک درار سه پدال
  • دستگاه لاستیک درار هلپر دار
  • دستگاه لاستیک درار کمرشکن

خرید لوازم و تجهیزات آپاراتی از فروشگاهی معتبر

همان‌طور که در سطور بالا اشاره کردیم، تهیه تجهیزات مدرن و به‌روز موجب جلب مشتریان بیشتر و بالارفتن کیفیت کار شما خواهد شد. بهتر است قبل از تهیه این تجهیزات ابتدا به مقایسه آن‌ها در مدل‌ها و مارک‌های مختلف بپردازید؛ با افراد خبره صحبت و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. اگر هم در این زمینه به مشکل برخوردید، می‌توانید با متخصصان سایت پارسیان صنعت تماس بگیرید و با مشاوره آن‌ها نوع دستگاه مدنظر خود را  انتخاب کنید؛ همچنین امکان سفارش تمامی دستگاه‌های بالا از طریق این سایت امکان‌پذیر است و سفارش‌های شما با بسته‌بندی مخصوص و مناسب حمل، در محل موردنظر شما تحویل داده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا