تبادل پیام در پیام‌رسان‌های داخلی برای همه کاربران تا پایان فروردین

قائم مقام یک پیام‌رسان داخلی گفت: امکان تبادل پیام اکنون در مرحله تست و برای هزار کاربر این پیام‌رسان میسر است که تا پایان فروردین برای عموم کاربران فعال خواهد شد.

موبنا – اواخر سال گذشته «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از برقراری ارتباط میان پیام‌رسان‌های بومی با اتصال «ایتا» و «بله» به یکدیگر داد و اعلام کرد: «آی گپ» نیز به‌زودی وارد این چرخه خواهد شد.

«امین تجملیان» قائم مقام پیام‌رسان داخلی «بله» در این باره گفت: تقریباً یک ماه قبل این امکان به‌صورت تست برای هزار نفر فعال شده است. مراحل تست نیز موفقیت‌آمیز بود و به‌احتمال زیاد تا پایان فروردین این امکان برای تمام کاربران پیام‌رسان‌های داخلی فعال خواهد شد.

وی افزود: این ویژگی باعث می‌شود کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی مختلف، بدون این‌که نیاز باشد در تمام پیام‌رسان‌ها عضو شوند، با یکدیگر تبادل پیام کنند. «اینترکانکشن» امکانی است که به‌وسیله آن پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام ردوبدل کنند و در قالب این رویه کاربر می‌تواند به پیام‌رسان مورد استفاده خود اجازه دهد که از سایر پیام‌رسان‌ها برایش پیام ارسال شود.

تجملیان درباره پیشینه انجام این کار در کشورهای دیگر گفت: قانون‌گذارهای اروپایی به دنبال این هستند که اپلیکیشن‌های بزرگی مانند واتس‌اپ که در بسیاری از کشورها به‌عنوان پیام‌رسان مسلط شناخته می‌شود بتوانند بر اساس قوانین امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های مختلف را عملیاتی کنند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا