مسافرت درون شهری در هلند، نکاتی برای مهاجران

هلند کشوری نسبتاً جمع و جور است، بنابراین ممکن است هنگام حرکت بین شهرها و شهرهای اصلی آن فکر نکنید که سوار یک اتوبوس شوید. با این حال، سفر با اتوبوس می‌تواند جایگزینی راحت و ارزان‌تر برای سوار شدن به قطار یا اجاره ماشین باشد.

بلیط اتوبوس و هزینه ها در هلند

هنگام سوار شدن به اتوبوس، می‌توانید از راننده بلیط بخرید یا با OV-chipkaart خود، ورود و خروج را انجام دهید. برخی از ارائه دهندگان نیز به شما امکان خرید آنلاین بلیط را می دهند. اگر بدون بلیط گرفتار شوید یا فراموش کنید که چک کنید، احتمالا با جریمه روبرو خواهید شد.

اگر اغلب سفر می کنید، خرید یک بلیط فصلی ایده خوبی است که می تواند در هزینه سفر با اتوبوس شما صرفه جویی کند. وب سایت ارائه دهنده اتوبوس محلی خود را بررسی کنید تا بدانید آنها چه چیزی را ارائه می دهند. علاوه بر این، افراد بالای سن بازنشستگی می توانند در بسیاری از شهرها با هزینه تخفیف یا رایگان سفر کنند و برخی از شهرداری ها به کودکان خردسال اجازه می دهند که به صورت رایگان اتوبوس سوار شوند. بهترین آموزشگاه موسیقی به عنوان مثال.

جدول زمانی اتوبوس و نقشه ها در هلند

در هلند، اتوبوس ها از ساعت ۰۵:۰۰ تا بعد از نیمه شب حرکت می کنند. در شهرها، اتوبوس ها نسبتاً منظم هستند و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یکبار حرکت می کنند. با این حال، اتوبوس های روستایی عموماً امکانات کمتری دارند و کمتر حرکت می کنند. آمستردام همچنین دارای اتوبوس های شبانه است که هر ساعت یک بار تردد می کنند. می توانید جدول زمانی اتوبوس و نقشه ها را در برنامه حمل و نقل خود یا از طریق وب سایت اپراتور اتوبوس بررسی کنید. علاوه بر این، بسیاری از ایستگاه های اتوبوس دارای برنامه هستند و پناهگاه های اتوبوس اغلب نقشه مسیر را نمایش می دهند. بهترین دفتر مهاجرتی تهران را پیشنهاد می کنیم.

ایستگاه ها و ایستگاه های اتوبوس در هلند

معمولاً در ایستگاه‌های اصلی شهرها، ایستگاه‌های اتوبوس با مسیرهای متعدد اتوبوس را خواهید دید. در همین حال، شما معمولاً می توانید یک ایستگاه اتوبوس هلندی را در پناهگاه اتوبوس آن، یک علامت کوچک که آن را به عنوان ایستگاه اتوبوس نشان می دهد، و گاهی اوقات، یک تابلوی حرکت زنده را ببینید. ایده خوبی است که با نزدیک شدن اتوبوس بایستید و به سمت تابلوی ایستگاه اتوبوس حرکت کنید، زیرا برخی از رانندگان اگر تنها افرادی را که در پناهگاه نشسته اند ببینند، توقف نمی کنند. شرکت های مهاجرتی نیز استفاده از تاکسی را عمدتا در هلند پیشنهاد نمی کنند. فرض کنید بخواهید به آموزشگاه موسیقی در هلند بروید در این صورت نیز تاکسی مفیدتر است.

سوار شدن به تاکسی هلندی

با همه این گزینه های حمل و نقل – و همچنین پیاده روی و دوچرخه سواری – ممکن است تاکسی نگیرید. اما برای بسیاری از موقعیت ها، تاکسی می تواند راحت ترین شکل حمل و نقل باشد. خوشبختانه، گرفتن تاکسی در هلند نسبتاً آسان است، زیرا اکثر شهرها و شهرها دارای رتبه تاکسی در نزدیکی جاذبه‌ها، ایستگاه‌ها و بنادر برجسته هستند.

تاکسی ها در هلند متری هستند و به طور کلی نرخ های مشابهی را دریافت می کنند. از طرف دیگر، می‌توانید قبل از شروع سفر، در مورد کرایه ثابتی با راننده خود مذاکره کنید. تاکسی های مشترک در بسیاری از شهرهای هلند در دسترس هستند، اگرچه آنها را در شهرهای بزرگتر پیدا نخواهید کرد. همچنین شایان ذکر است که اوبر تنها در بزرگترین شهرهای هلند فعالیت می کند. می‌توانید کرایه‌های تاکسی ارزان‌تری را در پلتفرم‌های تاکسی مانند Sneleentaxi پیدا کنید، که مسافران را با رانندگان تاکسی در سراسر هلند متصل می‌کند.

مسافرت در هلند

هلند کشوری نسبتاً جمع و جور است، بنابراین ممکن است هنگام حرکت بین شهرها و شهرهای اصلی آن فکر نکنید که سوار یک اتوبوس شوید. با این حال، سفر با اتوبوس می‌تواند جایگزینی راحت و ارزان‌تر برای سوار شدن به قطار یا اجاره ماشین باشد. شرکت‌هایی مانند Flixbus نرخ‌های رقابتی ارائه می‌دهند و بزرگ‌ترین شهرها و شهرهای کشور را پوشش می‌دهند.

 

اگر قصد سفر به آن سوی مرز را دارید، سفر با اتوبوس بین المللی نیز در هلند یک گزینه است. اپراتورهای بین المللی مانند Megabus و National Express خدماتی را به بریتانیا ارائه می دهند، در حالی که Flixbus شهرهای بزرگ هلند را به مقاصد سراسر اروپا، از لیسبون در غرب تا بخارست در شرق متصل می کند. به خاطر داشته باشید که ایستگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس همیشه در واضح‌ترین مکان‌ها نیستند و اغلب در حاشیه شهرها و شهرک‌ها قرار دارند. مکان ها را از قبل بررسی کنید تا ناامید نشوید.

در سفرهای طولانی‌تر، مربیان در ایستگاه‌های استراحت در طول مسیر استراحت می‌کنند، جایی که می‌توانید نوشیدنی بخرید و از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید. اگر به خارج از کشور سفر می کنید، در صورت نیاز حتما پاسپورت خود را بردارید.

فرودگاه های هلند

پرواز به اقلیم های گرم تر؟ احتمالاً از یکی از پنج فرودگاه هلند حرکت خواهید کرد. اینها را می توان در ماستریخت، روتردام، گرونینگن و آیندهوون یافت. برنامه های توسعه فرودگاه Lelystad در فلوولند در حال حاضر ادامه دارد. با این حال، بزرگترین فرودگاه هلند، فرودگاه اسخیپول آمستردام است. یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اروپا، Schiphol با قطار کوتاهی از مرکز آمستردام فاصله دارد و پروازهایی در سراسر جهان دارد.

حامل پرچم هلند KLM Royal Dutch Airlines (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij) است. چندین خط هوایی ارزان قیمت نیز وجود دارد، از جمله Transavia و TUI fly Netherlands.

فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام بزرگترین فرودگاه هلند و دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافر است. در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۲۵ میلیون مسافر از آن عبور کردند که از ۷۲ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۹ کمتر بود. در حدود ۱۰ کیلومتری آمستردام واقع شده و به منطقه بزرگ آمستردام خدمات رسانی می کند. امکانات قابل توجهی از جمله مکان برای غذا خوردن، خرید و حتی اسپا دارد.

با توجه به نزدیکی Schiphol به آمستردام، دسترسی به فرودگاه آسان است و می توان از طریق قطار یا اتوبوس انجام داد. Schiphol ارتباط خوبی با سایر نقاط هلند دارد، به این معنی که بسیاری از مردم محلی به Schiphol پرواز می کنند و برای سفر بعدی خود به خانه با قطار می روند. علاوه بر پارکینگ خودرو، فرودگاه دارای پارکینگ دوچرخه نیز می باشد.

فرودگاه آیندهوون

دومین فرودگاه بزرگ هلند فرودگاه آیندهوون است. این فرودگاه در درجه اول مرکز خطوط هوایی ارزان قیمت از جمله Transavia، Ryanair و Wizz Air است. بیشتر مقاصد آن در اروپا است.

برای رسیدن به فرودگاه، می‌توانید با قطار به Eindhoven Centraal و از آنجا با اتوبوس ۴۰۰ یا ۴۰۱ بروید. تاکسی و پارکینگ نیز موجود است.

فرودگاه لاهه روتردام

فرودگاه لاهه روتردام به روتردام و لاهه خدمات رسانی می کند. پروازهای این فرودگاه بیشتر به مقاصد تعطیلات در اروپا و مراکش انجام می شود. پارکینگ ماشین، موتور و دوچرخه در فرودگاه وجود دارد، اما دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی نیز آسان است. خط E مترو بین روتردام و لاهه اجرا می شود و در نزدیکی فرودگاه توقف می کند. از مترو می توانید اتوبوس ۳۳ را بگیرید.

سایر روش های حمل و نقل عمومی در هلند

سفر با تراموا در هلند

اگر می‌خواهید در خیابان‌های زیبای هلند در حالی که پیاده‌روی نمی‌کنید یا دوچرخه‌سواری نمی‌کنید، چند چیز بهتر از سوار شدن به تراموا وجود دارد. چهار شهر بزرگ هلند هر کدام سیستم تراموای خود را دارند: آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت. از این میان، آمستردام با ۵۰۰ ایستگاه تراموا در ۱۵ خط، گسترده ترین شبکه را دارد.

وقتی صحبت از حمل و نقل عمومی در هلند می شود، تراموا به طور کلی سریع ترین راه برای حرکت در مراکز شلوغ شهر است. با این حال، آنها همچنین راه های عالی برای دیدن شهر هستند. در واقع، نشنال جئوگرافیک از تراموا ۲ آمستردام به عنوان یکی از بهترین مسیرهای تراموا در جهان استقبال کرد. از ایستگاه مرکزی شروع می شود و برخی از بهترین جاذبه های شهر از جمله کاخ سلطنتی و موزه ریکس را به نمایش می گذارد.

مسافرت درون شهری در هلند، نکاتی برای مهاجران

نکات مهم برای سوار شدن به تراموا در هلند

نکات برتر ما را برای سفر با تراموا بخوانید:

شما می‌توانید از OV-chipkaart خود در سراسر کشور استفاده کنید، اما برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین بلیط، چک‌این و چک‌اوت را فراموش نکنید.

به طور کلی، شما می توانید بلیط هواپیما را از راهنما بخرید. میز آن‌ها در نیمه‌ی راه تراموا است و بیشتر راهبرها می‌توانند انگلیسی صحبت کنند.

ترامواها لزوماً در جایی که باید پیاده شوید متوقف نمی‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که دکمه توقف را فشار دهید تا مجبور نشوید به خودتان حلقه بزنید.

هنگام پیاده شدن از تراموا مراقب محیط اطراف خود باشید. بسیاری از مسیرهای تراموا در مناطق شلوغ هستند و تراموا بعدی ممکن است تنها چند ثانیه عقب باشد، پس حواس تان به خودتان باشد.

 

موارد کلیدی قبل از سفر به هلند:

۱-بهترین زمان برای سفر به هلند فصل بهار و تابستان است.

۲-دوچرخه از وسایل حمل و نقل مهم برای گردش در شهرهای هلند است.

۳-ویژگی بسیار مهم سفر به هلند هزینه های پایین گردشگری درآن است.

۴-هلند مرکزهای خرید متنوعی را برای رفاه حال گردشگران در نظرگرفته است.

۵-این نکته را در نظر داشته باشید که سفر به هلند به عنوان یکی از سفرهای ارزان قیمت و اروپایی محسوب میشود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا