گوشی اقتصادی نوکیا C02 با باتری قابل‌تعویض و اندروید ۱۲ گو رونمایی شد

نوکیا C02 گوشی اقتصادی جدید HMD Global است که برخلاف سایر موبایل‌های امروزی، باتری قابل‌تعویض دارد و با جک هدفون تولید می‌شود.

موبنا – شرکت HMD Global در آستانه‌ی آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳ گوشی اقتصادی جدیدی به نام Nokia C02 معرفی کرده است که سخت‌افزار معمولی دارد و برخلاف گوشی‌های امروزی به باتری قابل‌تعویض مجهز است. گوشی جدید برند نوکیا از گواهی ضدآب IP52 بهره می‌برد و جک هدفون دارد.

گوشی نوکیا C02 مدل آبی نمایشگر و پنل پشتی

بر اساس گزارش GSMArena، گوشی نوکیا C02 به صفحه‌نمایش ۵٫۴۵ اینچ LCD با وضوح +FWVGA و نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز است. جدیدترین گوشی نوکیا در اطراف نمایشگرش حاشیه‌ی زیادی دارد و خبری از حفره و بریدگی نیست. C02 از دوربین سلفی دو مگاپیکسلی و دوربین پشتی پنچ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. فریم و پنل پشتی گوشی از پلی‌کربنات ساخته شده است.

نمایشگر و رنگ بندی گوشی نوکیا C02 پنل پشتی

کاربر می‌تواند بخش پشتی گوشی را باز و به باتری قابل‌تعویض ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دسترسی پیدا کند. اسلات سیم‌کارت دوگانه و اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز در بخش پشتی قابل‌دسترس هستند. گوشی نوکیا C02 از طریق درگاه میکرو USB با توان پنج وات شارژ می‌شود.

نوکیا C02 به پردازنده‌ای ناشناس با چهار هسته و فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز مجهز است. این گوشی دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC 5.1 دارد و با سیستم‌عامل Android 12 Go عرضه می‌شود که نسخه‌ی سبک‌تر اندروید برای گوشی‌های پایین‌رده است. نوکیا C02 تا دو سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند.

نوکیا C02 در رنگ‌های آبی و مشکی روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت و تاریخ عرضه‌ی این گوشی اعلام نشده است.

 منبع: زومیت
دکمه بازگشت به بالا