تکنولوژی های موبایل مورد انتظار سال ۲۰۲۳

گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یکی از گجت‌های محبوب همواره از جهات مختلفی به‌روز می‌شوند. حتما در این سال‌ها شاهد تغییرات و تکامل در ظاهر یا اندازه گوشی‌ها هستید. همچنین تکنولوژی به‌کار رفته در این گوشی‌ها هم به‌روز می‌شوند.

این تکنولوژی‌ها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر روی افزایش رضایت یا کاهش رضایت کاربران هنگام استفاده از گوشی هوشمند داشته باشند. اگر علاقه‌مند به دانستن درباره تکنولوژی های موبایل مورد انتظار سال ۲۰۲۳ باشید در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

تکنولوژی پیشرفته بیومتریک

قفل‌های بیومتریک نظیر قفل اثر انگشت برای حفظ حریم شخصی برای برخی از موبایل‌ها استفاده می‌شوند اما در سال ۲۰۲۳ این انتظار وجود دارد تا از انواع قفل‌های بیومتریک بسیار پیشرفته استفاده شود. همچنین samsung galaxy a13 نیز امکان رمزگذاری برای حفظ حریم شخصی را دارد. سامسونگ A13 در سایت دیجی کالا با قیمت، عکس و توصیف مشخصات عرضه شده است. گوشی آ ۱۳ دوربین اصلی قوی دارد و مشخصات مهم دیگر این گوشی، پردازنده مناسب برای انجام دادن برخی از بازی‌ها است. قیمت روز این مدل نیز ممکن است متفاوت باشد.

امنیت بالای موبایل

نگرانی بابت افشا شدن اطلاعات شخصی و مالی کاربران گوشی‌های هوشمند، همیشه وجود دارد. بنابراین کاربران خواهان امنیت پیشرفته برای گوشی‌های خود هستند تا با خیال آسوده کارهایی مانند خرید و پرداخت‌های آنلاین یا فعالیت‌های دیگر را با استفاده از گوشی انجام دهند.

با وجود نیاز کاربران به امنیت بالای گوشی هوشمند، اغلب کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها بر روی موضوع امنیت پیشرفته گوشی در کنار آپشن‌های دیگر کار می‌کنند تا باگ‌ها و مشکلات مرتبط با این حوزه را رفع کنند.

تکنولوژی ۵G

تکنولوژی های موبایل مورد انتظار سال 2023

فناوری ۵G، فرایند دانلود و آپلود انواع فایل‌ها نظیر فایل‌های ویدئویی باکیفیت و باحجم بالا را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. همچنین فناوری ۵G با توجه به سرعت بالایی که فراهم می‌کند، برای گیمینگ هم بسیار مناسب است و می‌تواند کمک کند تا کاربران هنگام بازی‌های آنلاین با گوشی هوشمند خود،‌ تجربه‌ای عالی داشته باشند.

این فناوری برای افرادی که به پخش استریم باکیفیت بالا و بدون تاخیر علاقه‌مند هستند، می‌تواند مناسب باشد. البته در حال حاضر برخی از گوشی‌های هوشمند جدید، فناوری ۵G را هم دارند. می‌توان گفت این فناوری یکی از موارد مهمی است که خریداران هنگام انتخاب کردن گوشی هوشمند آن را هم در نظر می‌گیرند.

فناوری شارژ سریع موبایل

یکی از انتظارات مهم کاربران از گوشی‌های هوشمند، امکان شارژ سریع است. اگرچه اغلب گوشی‌های جدید نسبت به گوشی‌های قدیمی، شارژ بسیار سریع‌تری را دارند اما این موضوع همچنان می‌تواند دغدغه مهم برای اغلب کاربران باشد و شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، سرعت بالای شارژ و البته ایمنی شارژ را هم در نظر می‌گیرند. به‌صورت کلی تکنولوژی شارژ سریع گوشی نیز از جمله مواردی است که معمولا هنگام خرید گوشی توسط خریداران در نظر گرفته می‌شود.

گوشی Galaxy A32 یکی از گوشی‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارد. همچنین سایر مشخصات گوشی آ ۳۲ سامسونگ شامل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، رم ۶ گیگ، صفحه ‌نمایش Super Amoled و غیره می‌شود. گوشی گلکسی A32 نه تنها از انواع فناوری کاربردی برخوردار است بلکه ظاهر و رنگ‌بندی بسیار شیکی دارد. قیمت گوشی آ ۳۲ سامسونگ با توجه به اینکه جزو گوشی‌های میان‌رده است بسیار مناسب است. همچنین قیمت روز گوشی ای ۳۲ ممکن است نسبت به قیمت زمان اولین عرضه این گوشی، متفاوت باشد.

فناوری پیشرفته دوربین

تکنولوژی های موبایل مورد انتظار سال 2023

احتمالا عکس‌هایی را که با استفاده از گوشی هوشمند در سال‌های گذشته گرفته شده است را دیده باشید. جزئیات محو و کیفیت پایین تصویر از مشکلات آن‌ها محسوب می‌شود. کمپانی‌های سازنده گوشی سال‌های اخیر علاوه بر افزایش تعداد دوربین بر روی فناوری پیشرفته دوربین نظیر قدرت بالای لنز، اندازه سنسور دوربین و موارد دیگری کار کرده‌اند.

از آن‌جایی که کاربران با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود لحظات مهم و خاصی را ثبت می‌کنند یا حتی از آن‌ها به‌جای دوربین عکاسی استفاده می‌کنند، این انتظار وجود دارد تا از تکنولوژی پیشرفته برای دوربین گوشی استفاده شود تا دوربین گوشی برای مواردی چون عکاسی باکیفیت در شب، وضوح در جزئیات، رنگ‌های شفاف و غیره عملکردی قوی داشته باشد.

تکنولوژی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) یکی از تکنولوژی‌های ترند است. برای نمونه می‌توان به سرویس الکسا و سایر سرویس‌های دیگر اشاره کرد که دائما در حال کامل شدن هستند و برخی از آن‌ها برای گوشی‌های هوشمند نیز قابل نصب و اجرا شدن هستند. همچنین این احتمال و انتظار وجود دارد تا از انواع سرویس‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند استفاده شود تا کاربران بهترین تجربه کاربری را کسب کنند.

در پایان، تکنولوژی های موبایل مورد انتظار سال ۲۰۲۳ شامل امنیت بالای موبایل، امکان شارژ سریع موبایل، استفاده از هوش مصنوعی در موبایل، استفاده از تکنولوژی ۵G در موبایل، فناوری پیشرفته دوربین و موارد دیگری است. به‌کار رفتن هریک از این تکنولوژی‌ها می‌تواند کیفیت گوشی‌ها را افزایش دهد و در نهایت تجربه کاربری بسیار عالی را فراهم کند. بیشتر کمپانی‌های سازنده انواع گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند تا تکنولوژی گوشی‌های هوشمند را را نسبت به گذشته کامل‌تر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا