اپسیلون؛ خودرویی که اندازه پیتزا و اسپاگتی محبوب است! (+عکس)

شاید با این مشخصات، اپسیلون گزینه چندان جذابی برای لذت رانندگی به نظر نرسد اما جالب است بدانید این خودروی کوچک در سال ۲۰۲۲ رکورد دوم پرفروش ترین خودرو در ایتالیا را به خود اختصاص داد…

موبنا اپسیلون غیر از الفبای یونانی و ریاضیات، یکی از قدیمی ترین نام های ثبت شده در صنعت بین المللی خودرو محسوب می شود! لانچیا در فاصله سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۲ محصولی را تولید کرد که نام اپسیلون برای آن در نظر گرفته شد.

اپسیلون متولد شد

اپسیلون؛ خودرویی که اندازه  پیتزا و اسپاگتی محبوب است! (+عکس)

در دهه ۹۰ میلادی، استفاده مجدد از برند اپسیلون مورد توجه مقامات لانچیا قرار گرفت و تا به امروز نیز شاهد تداوم تولید در خانواده اپسیلون هستیم که اگر بخواهیم دقیق تر اشاره کنیم، می شود فیس لیفت دوم در نسل سوم.

در ادامه تلاش لانچیا برای بازسازی گذشته موفق خود، جدیدترین مدل اپسیلون معرفی شده که همراه خود کد رنگ اختصاصی و بسیار زیبایی از سبز را نیز معرفی می کند. اپسیلون هاچ بک در فضای داخل کابین نیز تریم های جدیدی را ارائه کرده که استفاده از آبی جذاب برای کنسول اصلی جلو و پنل درب ها جذاب ترین بخش آن است.

از نمایشگر ۷ اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده و همچنین پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو برای آن در نظر گرفته شده است. در کنسول مرکزی، شارژر بی سیم نیز فعال است. در پوشش صندلی ها از ترکیب جالبی استفاده شده که حدود ۱۰ درصد آن را پلاستیک بازیافتی اقیانوسی تشکیل می دهد.

لانچیا اپسیلون از پیشرانه هیبرید ملایم ۱ لیتری ۳ سیلندر استفاده می کند که خروجی آن برابر با ۶۸ اسب بخار(گشتاور ۹۳ نیوتن متر) است. در اطلاعات منتشره به یک تریم گازسوز ال پی جی نیز اشاره شده است.

اطلاعات رسمی مصرف سوخت مدل جدید در دسترس نیست اما به مصرف متوسط ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رانندگی اشاره شده است. ظرفیت باک بنزین ۴۰ لیتر است.

بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر و شاخص صفر تا ۱۰۰ آن برابر با ۱۴.۲ ثانیه است.

لانچیا اپسیلون 

شاید با این مشخصات، اپسیلون گزینه چندان جذابی برای لذت رانندگی به نظر نرسد اما جالب است بدانید این خودروی کوچک در سال ۲۰۲۲ رکورد دوم پرفروش ترین خودرو در ایتالیا را به خود اختصاص داد.

لانچیا چشم اندازی ۱۰ ساله را برای مجموعه خود ترسیم کرده که از سال ۲۰۲۴ آغاز می شود و هدف از آن، دستیابی به آینده ای موفق در بازار جهانی است. اپسیلون نیز بخشی از همین چشم اندازه است اما نسل بعدی آن(چهارم) قطعا با پیشرانه الکتریکی معرفی خواهد شد.

تصور این خودروی کوچک و زیبا با قلب الکتریکی موجب می شود تا جذابیت های آن به مراتب افزایش یابد.

لانچیا در نظر دارد تا سال ۲۰۲۸ تمام خطوط تولید خود را به محصولات الکتریکی اختصاص دهد.

مدل قبلی اپسیلون حدود ۱۵ هزار دلار قیمت داشت اما عدد دقیق اپسیلون سال هنوز مشخص نیست و احتمالا حدود همین ۱۵ هزار دلار باشد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا