واتس‌اپ بلاک‌کردن کاربران و استفاده از دوربین را آسان‌تر می‌کند

واتس‌اپ بتا دو قابلیت جدید را معرفی کرده است که یکی مربوط به مسدودسازی کاربران از روی نوتیفیکیشن پیام‌ها و دیگری دوربین است.

موبنا – نسخه اندروید واتس‌اپ به‌زودی به دو قابلیت جدید مجهز می‌شود که استفاده از این اپلیکیشن را آسان‌تر خواهد کرد. قابلیت اول امکان بلاک‌کردن کاربر به‌طور مستقیم از نوتیفیکیشن پیام‌هاست و دومی زبانه‌های جداگانه‌ای را برای عکاسی یا فیلمبرداری در داخل اپلیکیشن ارائه می‌کند.

واتس‌اپ بتا در نسخه ۲.۲۳.۲.۵ قابلیت جدیدی دارد که اجازه می‌دهد افراد را از روی نوتیفیکیشن پیام آن‌ها بلاک کنید. پیش‌تر برای انجام این کار باید وارد صفحه چت می‌شدید، روی اطلاعات مخاطب ضربه می‌زدید و بعد گزینه بلاک را می‌زدید. اما حالا این کار خیلی راحت‌تر شده است. البته این امکان فقط برای مسدودسازی کاربرانی فراهم می‌شود که آن‌ها را به‌عنوان مخاطب ذخیره نکرده باشید.

بلاک‌کردن در واتس‌اپ

قابلیت دیگری که به نسخه ۲.۲۲.۲۴.۲۱ اضافه شده، مربوط به ابزار دوربین واتس‌اپ است. درحال‌حاضر برای فیلمبرداری با این دوربین کافیست انگشت خود را روی دکمه شاتر بگذارید و نگه دارید. ولی اگر بخواهید برای یک مدت طولانی فیلمبرداری کنید، این کار طاقت‌فرسا می‌شود. واتس‌اپ حالا در این نسخه بتا درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که انجام این کار را هم آسان‌تر می‌کند.

جابه‌جایی راحت بین حالت عکاسی و فیلمبرداری در واتس‌اپ

واتس‌اپ بلاک‌کردن کاربران و استفاده از دوربین را آسان‌تر می‌کند

این آپدیت حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری را به دو زبانه جداگانه می‌برد. بنابراین اگر بخواهید فیلمبرداری کنید، کافیست حالت ویدیو را در نمایاب اپلیکیشن انتخاب کنید و بعد فقط یک بار روی دکمه شاتر بزنید.

واتس‌اپ بتا ۲.۲۳.۲.۵ درحال‌حاضر همچنان در فاز توسعه قرار دارد، اما نسخه ۲.۲۲.۲۴.۲۱ به فاز آزمایش رفته است. پیش‌بینی می‌شود که این دو ویژگی درنهایت به نسخه پایدار این پیام‌رسان بیایند، اما اینکه چه زمانی شاهد عرضه عمومی این دو قابلیت خواهیم بود، هنوز مشخص نیست.

هفته گذشته در خبری به اطلاع شما رساندیم که واتس‌اپ احتمالاً مشغول کار روی قابلیتی است که امکان انتقال چت‌ها از طریق شبکه‌های محلی را فراهم می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به پشتیبان‌گیری از چت‌ها در فضای ابری و اینترنت نخواهد بود.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا