خرید فرش ۷۰۰ شانه از کارخانه

فرش ۷۰۰ شانه، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترن فرش‌های موجود در بازار است. همه‌ ما به‌دنبال فرشی هستیم که علاوه‌بر زیباسازی محیط دارای ویژگی‌هایی همچون لطافت، مقاومت، طول عمر بالا و… باشد.

باید بدانید که این کالای اساسی و مورد نیاز در مدل‌های متفاوتی تولید شده که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص و برای مکآن‌های به‌خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قبل از اقدام به خرید فرش باید درنظر داشته باشید که این محصول را برای چه مکانی می‌خواهید؟ میزان رفت‌وآمد در آن محیط چه اندازه می‌باشد؟ و همچنین سایز و ابعاد موردنیاز خود را مشخص کنید تا خرید  راحت‌تری داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل فرش‌های ۷۰۰ شانه و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. اگر قصد خرید این نوع فرش را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

تراکم و شانه فرش ماشینی نشان‌دهنده چیست؟

از ویژگی‌های مهم فرش که باعث ایجاد تمایز در بین مدل‌های مختلف می‌شود، تراکم و شانه آن است. اما این اصطلاحات بیانگر کدام ویژگی هستند؟

شانه فرش شامل گره‌های ایجاد شده در عرض یک متر از فرش می‌باشد که بیشترین آن ۱۵۰۰ عدد است. یعنی فرش‌های ۱۵۰۰ شانه دارای بیشترین گره و بالاترین کیفیت دربین سایر رقبای خود هستند.

تراکم نیز به تعداد گره‌های طولی در یک متر فرش گفته می‌شود. بالا بودن میزان این گره‌ها باعث تولید فرش‌های ماشینی ریزبافت و ظریف خواهد شد. به‌عنوان مثال فرش ۱۲۰۰ شانه با ظرافت بالا شباهت زیادی به فرش‌های دست‌باف دارد.

خرید فرش 700 شانه از کارخانه

البته در این بین فرش ۷۰۰ شانه نیز باتوجه به قیمت مناسب از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و به‌همین دلیل استفاده از آن در اکثر خانه‌های ایرانی رایج است. قیمت فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه کاشان تقریبا ۲۵% ارزان تر از فرش ۱۲۰۰ شانه است

تراکم و شانه تاثیر زیادی بر ضخامت نخ خواب فرش دارند. به‌ این‌ صورت که هرچه بیشتر باشند، نخ خواب ظریف‌تر بوده و هرچه کم‌تر باشند، نخ خواب نیز از ضخامت بیشتری برخوردار خواهد شد.

پس باتوجه به این توضیحات نتیجه می‌گیریم‌ فرش‌ ۱۲۰۰ شانه به بالا دارای ظرافت بسیار و وزن اندکی می‌باشد که این موضوع باعث عدم امکان استفاده از آن‌ها در مکآن‌های پر تردد می‌شود.

از این رو فرش ۷۰۰ شانه با ضخامت قابل قبول و کیفیت مناسب، برای استفاده در محیط‌های پررفت‌وآمد و اتاق خواب و… مناسب است. در ادامه با ویژگی‌های فرش ۷۰۰ شانه به‌طور کامل آگاهی خواهید یافت. اما قبل از آن بهتر است با الیاف مورد استفاده در فرش نیز مختصر آشنایی پیدا کنید.

الیاف مورد استفاده در بهترین فرش‌های ماشینی

چندین نوع نخ با جنس‌های مختلف برای استفاده در این صنعت تولید شده که ما قصد داریم به معرفی پرمصرف‌ترین آن‌ها بپردازیم:

  • اکریلیک هیت‌ست
  • پلی‌پروپلین
  • پلی‌استر
  • بی‌سی‌اف

در بین گزینه‌های فوق نخ‌های اکریلیک هیت‌ست دارای مقاومت بیشتر در برابر گرما، عدم رنگ‌دهی، عدم پرزدهی و… می‌باشد. در نتیجه فرش‌های تولید شده با این نخ دارای قابلیت‌های بسیار و طول عمر بالا می‌باشند. به‌همین دلیل معمولا قیمت‌ فرش‌های تولید شده با نخ اکریلیک در هر متراژ، شانه و تراکمی که باشند نسبت به سایر فرش‌های تولید شده از دیگر نخ‌ها بیشتر است.

خرید فرش 700 شانه از کارخانه

ویژگی‌های فرش ۷۰۰ شانه

حال که با ویژگی‌های کلی انواع فرش و موارد تاثیرگذار در قیمت آشنا شدیم بهتر است از ویژگی‌های فرش ۷۰۰ شانه نیز اطلاعاتی به‌دست آوریم. این خصوصیات به شرح زیر می‌باشد:

رنگ و طرح فرش‌های ۷۰۰ شانه

اگر قصد خرید  فرش  ۷۰۰ شانه را دارید، باید به نکات مهمی در انتخاب طرح و رنگ آن دقت کنید؛ زیرا خرید فرشی که تناسب و هارمونی رنگی زیبایی در خانه ایجاد نکند انتخابی کاملا بیهوده است. همچنین نه‌تنها باعث زیبایی ظاهر خانه نمی‌شود، بلکه آن را از بین می‌برد. اما این نکات مهم کدام است؟

خرید فرش باتوجه به لایف استایل

انتخاب رنگ فرش ارتباط مستقیمی با نحوه زندگی افراد دارد. به‌این صورت که شخص مجرد در انتخاب رنگ مناسب برای خانه خود انتخاب آزادتری داشته و می‌تواند از فرش‌هایی با رنگ‌ خنثی و با کم‌ترین نقش‌و نگار استفاده کند.

اما این موضوع برای خانوده‌های پرجمعیت و به‌خصوص دارای نوزاد اصلا مناسب نیست. زیرا تردد زیاد یا خراب‌کاری فرزند باعث کثیفی فرش شده و شست‌وشوی مداوم آن نیز سبب کهنگی و اتمام طول عمر فرش می‌شود. در نتیجه‌ طرح‌های رنگی با نقش‌و نگار زیاد مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.

خرید فرش باتوجه به محیط قابل استفاده

در مکان‌های پر تردد امکان استفاده از فرش‌های ظریف و سبک وجود ندارد. از این‌رو بهترین گزینه که از نظر کیفیت و لطافت نیز در سطح بالایی قرار دارد فرش ۷۰۰ شانه می‌باشد.

برای سالن‌های پذیرایی که فقط مخصوص مهمان و مراسمات خاص است، فرش‌های ظریف کاربرد دارند اما برای مکان‌هایی که پاخور زیادی داشته و به‌طور مرتب از آن‌ها استفاده می‌شود، فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه بهترین گزینه هستند.

ضخامت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

فرش‌های تولید شده در این شانه و تراکم معمولا از ضخامت مناسب و حدودا ۱۰ میلی‌متری برخوردار بوده که استفاده از آن‌ها را برای مکان‌های پردد امکان‌پذیرمی‌کند.

این فرش‌ها در کنار ضخامت قابل قبول، از نرمی و لطافت کافی نیز برخوردار بوده که برای فصل زمستان و در محیط‌هایی که مبل در آن‌ها استفاده نمی‌شود، بسیار کاربردی هستند.

نحوه خرید فرش ۷۰۰ شانه از کارخانه

اصطلاح خرید فرش کاشان از کارخانه به‌منظور نشان‌دادن حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم فرش از تولیدکننده است. اما روش‌های خرید این کالا با نازل‌ترین قیمت کدام است؟

یک روش که همان مراجعه به سایت رسمی فرش کاشان و خرید حضوری کالا به‌صورت مستقیم است. البته دفترهای نمایندگی موجود در شهر تهران و کاشان نیز با ارائه محصولات به قیمت کارخانه شما را در خریدی مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کنند.

راه دیگر، خرید فرش از طریق فروشگاه‌های آنلاین و معتبر که خود در زمینه تولید فرش فعالیت داشته باشند است؛ زیرا فروشگا‌هایی که مانند واسطه عمل کنند تفاوت قیمت زیادی با فرش‌های موجود در بازار شهر شما ندارند.

جمع‌بندی  ‌

فرش ۷۰۰ شانه یکی از پرطرفدارترین فرش‌های موجود در بازار است. شاید این فرش از نظر کیفیت در حد  فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته کاشان  و ۱۵۰۰ شانه نباشد اما باید بدانید ویژگی‌های خاص فرش‌های ۷۰۰ شانه باعث تداوم در استفاده از آن‌ها شده است.

از آنجایی که این فرش دارای قیمت مناسب، کیفیت خوب، لطافت و ضخامت است استفاده از آن در محیط‌های پر تردد کاملا ضروری است. این در صورتی ‌است که امکان استفاده از فرش‌هایی باشانه بالاتر در هر محیطی ممکن نیست.

برای خرید این محصول می‌توانید از فروشگاه فرش ماشینی کوروش، که بهترین فرش‌های ۷۰۰ شانه را تولید می‌کند، کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا