از قعر دره های ناامیدی به قله های ثروت پرواز کردم!

تغییر باورهای ذهنی موجب می شود، سرمایه ‌ای که از دید شما شبیه به یک رؤیاست و دست ‌نیافتنی تلقی می ‌کنید، در چشمتان کوچک جلوه کند. همین نکته یکی از عوامل مهمی است که نباید دست کم گرفته شود.

من بعد از تغییر دادن باورهایم و قرار گرفتن در مسیر صحیح و اصولی نتایج مطلوبی را کسب نمودم. فعالیت گسترده و مستمر من در حوزه انواع جیوه سود زیادی را به دنبال داشت و توانستم زندگی ام را با تغییرات مثبت زیادی مواجه کنم، در ادامه همراه من باشید تا شما نیز در مورد این حوزه سودمند بیشتر بخوانید.

جیوه قرمز در رادیو

در گذشته های دور جیوه ی قرمز در عین حالی که کمیاب بود مورد استفاده زیادی در صنعت الکتریسیته بوده و جیوه قرمز در رادیو روسی از این ماده استفاده می شده است.

منشا پیدایش این ماده باستان شناسانی بودند که یک ماده ی قرمز رنگ بود و آن را جیوه نامگذاری کردند.

تا سال های زیادی تولید و عرضه ی این ماده در دست اتحاد جماهیر شوروی بوده و به کشور های دیگر به قیمت های میلیون دلاری به فروش می رسانده است.

جیوه قرمز برای چه کاری استفاده می شود؟ در وسایل قدیمی این ماده به فراوانی مورد استفاده بوده ولی امروزه جایگزین هایی پیدا شده و دیگر این ماده در صنعت الکتریسیته منسوخ شده است.

از قعر دره های ناامیدی به قله های ثروت پرواز کردم!

جیوه نقره ای با چگالی ۱۴

جالب است بدانید که جیوه از جمله جیوه نقره ای با چگالی ۱۴ تنها فلزی است که در دمای اتاق به صورت مایع در می آید.

این فلز به نسبت سنگین، تقریبا ۱۳/۶ برابر آب سنگین است و در دمای ۳۵۷ درجه به جوش می رسد.

جیوه نقره ای در چه مواردی کاربرد دارد؟ کاربرد جیوه به عنوان نگه دارنده واکسن، ساخت لامپ های فلورسنت، ساخت وسایل و تجهیزات دندانپزشکی، و برای سنجش دما های بسیار بالا در صنایع استفاده می شود.

ترکیب جیوه با فلز های دیگر آلیاژی تولید می کند که ملغمه نام دارد، جیوه می تواند با طلا، روی و بسیاری از فلز ها ملغمه بسازد و آهن تنها فلزی است که با جیوه ترکیب نمی شود، به همین علت در خرید و فروش جیوه از ظروف آهنی برای حمل آن استفاده می شود.

از قعر دره های ناامیدی به قله های ثروت پرواز کردم!

جیوه قرمز در رادیو قدیمی

در بین فلزات، جیوه قرمز در رادیو قدیمی یک حلال مناسب است و طلا و نقره به آسانی در جیوه حل می شود.

ترکیبات جیوه استفاده های زیادی دارد برای مثال: سولفات مرکوریک که به عنوان کاتالیزور در مراکز تحقیقاتی استفاده می شود.

کلیرید جیوه که در پزشکی کاربرد دارد و یا کلرید مرکوریک که در تولید مواد های کشنده حشرات کاربرد دارد.

ولی امروزه به دلیل تحقیقاتی که در این زمینه شده نشان از آن دارد که کاربرد های فوق العاده عجیب این ماده با ارزش داشته و می تواند از آن در صنایع گوناگونی استفاده کرده و همچنین کاربرد های زیادی را داشته باشد.

جیوه قرمز در چه مواردی استفاده می شود؟ جیوه قرمز به دلیل ارزش بالا و کاربرد هایی که دارد دیگر در لوازم الکترونیکی جدید هیچ جایگاهی ندارد.

از قعر دره های ناامیدی به قله های ثروت پرواز کردم!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا