ماده ای سمی به من ثروت را بخشید

دلیل اصلی این که اکثر مردم به خواسته خود نمی رسند این است که نمی دانند چه می خواهند، افراد ثروتمند به وضوح می دانند که ثروت می خواهند. وقتی افکار خود را تغییر دادم و در بازار جیوه وارد شدم، گویی ثروت منتظرم نشسته بود و به استقبال من آمد. من به دنبال ثروتمند شدن بودم و جیوه این خواسته را برایم برآورده کرد.

جیوه نقره ای با چگالی ۱۴

جیوه نقره ای در چه مواردی کاربرد دارد؟ کاربرد جیوه نقره ای با چگالی ۱۴به عنوان نگه دارنده واکسن، ساخت لامپ های فلورسنت، ساخت وسایل و تجهیزات دندانپزشکی، و برای سنجش دما های بسیار بالا در صنایع استفاده می شود. ترکیب جیوه با فلز های دیگر آلیاژی تولید می کند که ملغمه نام دارد، جیوه می تواند با طلا، روی و بسیاری از فلز ها ملغمه بسازد و آهن تنها فلزی است که با جیوه ترکیب نمی شود، به همین علت در خرید و فروش جیوه از ظروف آهنی برای حمل آن استفاده می شود.

جیوه در زبان فارسی به معنای زنده است، واژه سیماب، از سیم به معنی نقره و آب تشکیل شده است. جالب است بدانید که جیوه تنها فلزی است که در دمای اتاق به صورت مایع در می آید. این فلز به نسبت سنگین، تقریبا ۱۳/۶ برابر آب سنگین است و در دمای ۳۵۷ درجه به جوش می رسد.

ماده ای سمی به من ثروت را بخشید

جیوه قرمز در رادیو قدیمی

گفته می شود که سیماب یا جیوه قرمز که قبلا داخل رادیو قدیمی به کار برده می شد جیوه قرمز در رادیو قدیمی، کارایی های بسیاری در صنایع نظامی دارد و امروزه بسیاری از کشور ها برای به دست آوردن هرچه بیشتر این ماده تلاش می کنند.

البته اگر شایعات مبنی بر استفاده از جیوه قرمز در سلاح های کشتار جمعی درست باشد، می تواند نگرانی هایی را به دنبال داشته باشد؛ چراکه اگر این ماده به همراه جیوه نقره به صورت بسیار زیاد به افراد سودجو برسد می توانند از آن استفاده نامناسب داشته باشند.

ماده ای سمی به من ثروت را بخشید

جیوه قرمز در رادیو

در گذشته های دور جیوه ی قرمز در عین حالی که کمیاب بود مورد استفاده زیادی در صنعت الکتریسیته بوده و در رادیو های روسی از این ماده استفاده میشده است جیوه قرمز در رادیو بسیار مرسوم بود. منشا پیدایش این ماده باستان شناسانی بودند که یک ماده ی قرمز رنگ بود و آن را جیوه نامگذاری کردند.

تا سال های زیادی تولید و عرضه ی این ماده در دست اتحاد جماهیر شوروی بوده و به کشور های دیگر به قیمت های میلیون دلاری به فروش می رسانده است.

جیوه قرمز برای چه کاری استفاده می شود؟ در وسایل قدیمی این ماده به فراوانی مورد استفاده بوده ولی امروزه جایگزین هایی پیدا شده و دیگر این ماده در صنعت الکتریسیته منسوخ شده است و بسیاری افراد به دلیل قابل بازیافت بودن این ماده در پی استخراج آن در وسایل قدیمی هستند و به دنبال سود های کلان در این زمینه می باشند.

ماده ای سمی به من ثروت را بخشید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا