ضربه ای محکم به خود وارد کرده و شروع کنید

امروزه جوانان ما به دنبال خوشی هستند و دوست ندارند سختی وارد زندگی آنها شود اما کسی که دوست دارد به ثروت زیادی برسد باید ضربه ای به خود وارد کرده و سریع شروع به فعالیت کند من هم زمانی که تصمیم درست گرفتم ثروتمند شدم.

پارچه نخی چینی

برای تهیه پارچه نخی ابتدا باید گلوله یا همان قسمت ابری مانند و نرم آن را از بذر پنبه جدا کرد و از قدیم این کار را با دست انجام می دادند، اما در سال ۱۷۹۴ وسیله ای اختراع شد که به صورت مکانیکی گلوله‌ را از بذر پنبه جدا می کرد و حتی قیمت پارچه نخی چینی متفاوت از الان بود.

اختراع این دستگاه سبب سریعتر شدن جداسازی پنبه ها شد و به این دستگاه جین پنبه می گفتند‌.

امروزه با پیشرفت صنایع استفاده از ماشین آلات در برداشت پنبه افزایش یافته است، به صورتی که پنبه ها توسط ماشین آلات از مزارع برداشت می شوند و توسط ابزار صنعتی و ماشین های صنعتی دیگر بذر و پنبه از هم جدا گردیده در تولید پارچه نخی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاشت پنبه در بهار انجام می شود که با کمک گرفتن از دستگاه های خودکار بذر را در ۱۰ ردیف یا بیشتر به صورت همزمان می کارند.

رشد بذر و جوانه زدن آن حدود ۷ روز به طول می‌انجامد و زمان بالغ شدن و رسیدن پنبه به مدت زمانی بین ۵۰ تا ۸۰ روز طول می‌کشد.

برای برداشت پنبه  ابتدا باید برگ‌های آن جدا شود که این کار توسط کارگران انجام می شود و بعد از برگ چینی دستگاه پنبه چین کار برداشت را انجام می دهد.

ضربه ای محکم به خود وارد کرده و شروع کنید

پارچه نخی کتان

خود گیاه کتان انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربردها و ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند که یکی از پر طرفدار ترین نوعهای گیاه کتان، پنبه کوهی است که قیمت پارچه نخی کتان مناسب تر از دیگر پارچه ها است.

این گیاه الیاف بسیار ریزی دارد که اندازه آن حدودا یک هشتم اینچ می باشد، به همین خاطر است که پنبه هایی که طول بیشتری دارند به عنوان یک محصول کوتاه در نظر گرفته می شوند.

در بیشتر محصولاتی که از کتان ساخته می شود، از پنله کوتاه استفاده می شود که نوع اصلی این پنبه کوتاه، پنبه مصری اصل است که در امتداد رود نیل یافت می شود.

الیافی که بلند تر باشند و طول آنها بیشتر باشد، مسلما شانس بیشتری برای اتصال به یکدیگر دارند که همین موضوع باعث می شود تا نخهای بادوام، نرم، محکم و لطیفی تولید شود.

از انواع پارچه کتان می توان به کتان باتیست نیز اشاره کرد که این کتان وزن بسیار کمی دارد و ظاهر آن نیمه شفاف است و بافت بسیار ساده دارد که با استفاده از نخ های مرسریزه تشکیل می شود.

ضربه ای محکم به خود وارد کرده و شروع کنید

پارچه کرپ فلورانس

پارچه نرم بیشتر از پارچه های دیگر است و برای هر چیزی که شکننده و فیزیکی در نظر گرفته می شود مانند مراسم عروسی و اغلب برای عکاسی مد استفاده می شود و قیمت پارچه کرپ فلورانس به علت مناسب بودن آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هم چنین نوعی کرپ که معمولاً کرپ فلپ نامیده می شود، پارچه ای مجلل است که به طور سنتی از ابریشم ساخته می شود اما اکنون تقریباً از هر الیافی می توان آن را تهیه کرد.

شما می توانید این نوع پارچه را به عنوان نخ یا تار خریداری کنید و برای پارچه هایی که رنگ شده یا با دارو یا مواد دیگر درمان شده اند، حق بیمه وجود دارد.

نخ پشم دوام بیشتری نسبت به نخ ابریشم دارد و کرپ ساخته شده از مواد مصنوعی از بسیاری جهات دوام بیشتری نسبت به کرپ طبیعی دارد با این حال، بسیار قابل اشتعال است.

از سوی دیگر، پارچه کرپ و پارچه ابریشمی ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پشم نسبت به پارچه کرپ مصنوعی در برابر آتش مقاوم ‌تر هستند.

ضربه ای محکم به خود وارد کرده و شروع کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا