تویوتا آریستو؛ جذاب ژاپنی ناشناخته! (+عکس)

به اعتقاد نشریات معتبر و کارشناسان دنیای خودرو، آریستو یا همان نسل دوم جی اس جز موفق ترین طراحی های موجود در کارنامه این مجموعه ژاپنی است…

موبنا – یکی از زیباترین محصولاتی که تا کنون توسط مجموعه تویوتا معرفی شده، خودرویی با نام آریستو است که در دیگر بازارها چندان شناخته شده نیست زیرا این نام فقط ویژه بازار ژاپن بود و نسخه بین المللی آن همان نسل دوم لکسس GS است.

آریستو از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ روی خط تولید قرار داشت و در سال ۲۰۰۰ یک فیس لیفت را تجربه کرد. در بخش پیشرانه این سدان در حالت پایه از پیشرانه محبوب و مشهور ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲JZ استفاده شد و در مدل های بعدی نمونه ۸ سیلندر ۴ و سپس ۴.۳ لیتری جایگزین شد.

مدل ۱۹۹۹ پیش از فیس لیفت

تویوتا آریستو

مدل ۱۹۹۹ پیش از فیس لیفت

تویوتا آریستو

مدل ۲۰۰۲ نسخه فیس لیفت

تویوتا آریستو

مدل ۲۰۰۲ نسخه فیس لیفت

تویوتا آریستو

پیشرانه ۳ لیتری برابر با ۲۲۵ اسب بخار خروجی و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور را ثبت کرد. نمونه ۴ لیتری نیز ۳۰۰ اسب خروجی و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را به یک سدان فول سایز آورد. با پیشرانه ۴ لیتری، آریستو طی ۵.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید تا در سال ۱۹۹۷ عنوان سریع ترین سدان تولید انبوه جهان را به خود اختصاص دهد.

به اعتقاد نشریات معتبر و کارشناسان دنیای خودرو، آریستو یا همان نسل دوم لکسس جی اس جز موفق ترین طراحی های موجود در کارنامه این مجموعه ژاپنی است.

خودرو از منظر ابعاد، برابر با ۴۸۰۶ میلیمتر در طول، ۱۸۰۱ میلیمتر در عرض و ۱۴۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۹۹ میلیمتر است.

تویوتا آریستو

نکته جالب دیگر در رابطه با تویوتا آریستو، به علاقه عجیب تیونرهای حرفه ای نسبت به خودروی مذکور مربوط می شود. با کمی تغییرات ظاهری بویژه تغییر ارتفاع و استفاده از رینگ های مناسب، آریستو چهره ای بسیار جذاب تر به خود می گیرد. در بخش فنی نیز زمینه برای بروزرسانی های سنگین فراهم است.

 در ادامه تصاویر مربوط به نسخه تیونینگ یک دستگاه تویوتا آریستو وی۳۰۰ ورتکس ادیشن مدل ۲۰۰۰ را در کشور نیوزلند مشاهده می کنید:

۲۰۰۰ Toyota Aristo V300 Vertex Edition

2000 Toyota Aristo V300 Vertex Edition

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا