زیکر ۰۰۹ جیلی دنیای خودرو را به چالش کشید (+عکس)

در طراحی زیکر ۰۰۹ اصول متعارف، ایجاد حجم و زوایای آشنا رعایت نشده تا یک ون خاص مطابق با راهبردهای Zeekr شکل بگیرد…

موبنا – برند Zeekr (زیکر) مجموعه ای در گروه خودروسازی جیلی را تشکیل داده که راهبرد آن تولید محصولات باکیفیت، برتر و البته فناورانه است. پیش از این مدل ۰۰۱ را از برند Zeekr در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

اکنون اخبار و تصاویر مربوط به محصول جدید Zeekr با نام ۰۰۹ مدل ۲۰۲۳ در رسانه های خودرویی مورد توجه قرار گرفته است. ظاهر متفاوت این خودرو آنقدر جذاب بوده که بتواند میان اخبار برتر هفته این حوزه جای بگیرد.

۰۰۹ در کلاس مینی ون معرفی شده و از منظر ابعاد برابر با ۵۲۰۹ میلیمتر در طول، ۲۰۲۴ میلیمتر در عرض و ۱۸۶۷ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز عدد چشمگیر ۳۲۰۵ میلیمتر را نشان می دهد که از فضای مناسب کابین برای تجهیزات و سرنشینان حکایت دارد.

در طراحی بدنه زیکر نیز مشاهده می کنید که اصول متعارف، ایجاد حجم و زوایای آشنا رعایت نشده تا یک ون خاص مطابق با راهبردهای Zeekr شکل بگیرد. جلوپنجره کرومی بسیار بزرگ که البته کاملا جنبه تزئینی دارد زیرا ۰۰۹ الکتریکی نیازی به این عمارت کرومی باشکوه ندارد.

زیکر 009 جیلی دنیای خودرو را به چالش کشید/ ایمن ترین در جهان، تند و سریع، پیشرفته و باکیفیت(+عکس)

چراغ های اصلی جلو نیز دو نوار عمودی در هر سمت هستند که در نوع خود جدید و جذاب به نظر می رسند. ۰۰۹ نه تنها یک الگوی مینیمال را نمایش می دهد بلکه توجه خاصی نیز به ویژگی های طراحی خودروهای جعبه ای داشته است.

وزن خالص خودرو ۲۸۳۰ کیلوگرم است تا ۰۰۹ یکی از سنگین ترین خودروهای الکتریکی بازار جهانی لقب بگیرد.

در بخش پیشرانه زیکر ۰۰۹ قلب الکتریکی قدرتمند متشکل از دو موتور حضور دارد که مجموعا ۵۷۳ اسب بخار خروجی دارند. ون جدید جیلی طی ۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که این آمار برای یک ون با طراحی جعبه ای که چندان آئروداینامیک هم نیست بسیار قابل تحسین خواهد بود.

در توسعه پیشرانه زیکر ۰۰۹ از پلتفرمی ماژولار مشابه خودروهای پولستار ۴، اسمارت #۱ و شاسی بلند لوتوس الترا استفاده شده است.

زیکر ۰۰۹ و یک رکورد برترین

انرژی مورد نیاز باتری برای زیکر ۰۰۹ که مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است از بسته باتری ۱۴۰ کیلووات ساعت تامین می شود. این باتری لیتیم-نیکل-منگنز-کبالت برد حرکتی ۸۲۲ کیلومتر را فراهم می کند. از دیگر ویژگی‌های زیکر ۰۰۹ باید به سیستم تعلیق بادی برای رسیدن به سواری نرم و همچنین ساختار آلومینیومی یک تکه دایکست(ریخته گری تحت فشار) آن اشاره کرد. این قطعه عظیم ۱۴۰۰ میلی‌متر طول و ۱۶۰۰ میلی‌تر عرض دارد و زیکر ۰۰۹ را تبدیل به برترین جهان در این زمینه کرده است.

همانطور که ابتدای مطلب اشاره شد، فاصله بین محورهای طولانی شرایط ایده الی را برای توسعه امکانات کابین فراهم کرده است. اینجا از بهترین مواد اولیه استفاده شده تا ون جدید جیلی کاملا سطح بالا و لوکس باشد.

استفاده از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با تراکم پیکسلی بالا که به سقف متصل شده از دیگر ویژگی های کابین است. امکان دریافت و شناسایی فرمان های صوتی برای هر ۶ صندلی خودرو، میز بزرگ، سیستم تهویه حرفه ای در تمامی قسمت های کابین، پوشش چرم ناپا برای صندلی ها و… جذابیت های کابین ون را افزایش داده اند.

زیکر ۰۰۹ ایمن ترین ون جهان

مقامات زیکر این خودرو را ایمن ترین ون جهان می دانند و به عنوان سند ادعای خود به حضور ۳۰ دستیار ایمنی به عنوان آپشن استاندارد در ۰۰۹ اشاره دارند. از جمله می توان به ۱۲ رادار اولتراسونیک برد کوتاه و یک رادار اولتراسونیک برد بلند اشاره کرد که نقش مهمی در بهبود عملکرد ایمن خودرو هنگام رانندگی دارند. همچنین ۴ دوربین ۲ مگاپیکسلی و ۷ دوربین ۸ مگاپیکسلی اچ دی در جلو، عقب و قسمت های جانبی قرار گرفته است.

زیکر ۰۰۹ سال آینده در چین روانه بازار می شود. در رابطه با قیمت آن اطلاعاتی ارائه نشده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا