مون‌واکرز؛ سریع ترین کفش جهان! (+فیلم و عکس)

شرکت شیفت رباتیکس مدعی است که روشی جدید برای راه رفتن اما با سرعت دویدن را کشف کرده است. مون‌واکرز به عنوان سریع‌ترین کفش جهان معرفی شده است.

موبنا – در شرایطی که کفش مون‌واکرز (The Moonwalkers) محصول شرکت شیفت رباتیکس (Shift Robotics) شبیه به اسکیت های معمولی به نظر می رسد، اما در واقع دستگاهی هوشمند است که از یک مجموعه هوش مصنوعی نیرو می گیرد. این کفش با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی خود را با راه رفتن کاربر سازگار می کند.

 

 

مون‌واکرز به عنوان گزینه ای قابل استفاده با هر نوع کفش طراحی شده و دارای بالشتک روی بندها، سگک های مغناطیسی با قابلیت باز شدن سریع، و ترمزهای الکترونیکی است. هر کفش ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد.

مون‌واکرز برای عبور از زمین های مسطح و ناهموار ساخته شده و در همه جا از پیاده رو تا تپه، در قطار، اتوبوس، دفتر کار و غیره قابل پوشیدن است.

شرکت شیفت رباتیکس مدعی است که این کفش هوشمند سرعت پیاده‌روی را به میزان ۲۵۰ درصد افزایش داده و به کاربر کمک می کند هنگام راه رفتن با سرعت دویدن حرکت کند و در نیمی از زمانی که به طور معمول نیاز دارد به مقصد برسد.

چیزی که موجب می شود تا مون‌واکرز تمام مزایای بالا را ارائه کند، یک موتور ۳۰۰ واتی دی‌سی بدون برس با بیشینه گشتاور ۸ نیوتن متر است که قدرت خود را بین هشت چرخ توزیع می کند. این مجموعه افزون بر حرکت سریع روی سطوح هموار امکان بالا رفتن از زمین های ناهموار را نیز فراهم می کند.

مون‌واکرز می تواند به بیشینه سرعت ۱۱ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با باتری ۳ آمپرساعتی میانگین برد حرکت ۱۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را ارائه می کند. شارژ باتری کفش به سادگی از طریق درگاه یواس‌بی-سی انجام می شود و حدود ۱.۵ ساعت طول می کشد.

نکته جالب توجه درباره مون‌واکرز این است که حتی اگر به بیشینه سرعت آن برسید می توان در کمتر از یک متر متوقف شد. نه فقط این، بلکه مون‌واکرز به طور خودکار سرعت شما را هنگام پایین رفتن از سرازیری تنظیم می کند.

چند ویژگی هوشمند دیگر نیز در سریع‌ترین کفش های جهان گنجانده شده اند که از آن جمله می توان به دو حالت قفل (Lock) و جابجایی (Shift) اشاره کرد. این دو حالت را می توان از طریق کنترل حرکتی با پا کنترل و تغییر داد. به طور پیش فرض، مون‌واکرز در حالت قفل قرار دارد و ترمز الکترونیکی چرخ ها را قفل می کند. با بلند کردن پاشنه راست در هوا و چرخاندن در جهت عقربه های ساعت به سمت پای چپ کفش در حالت جابجایی قرار می گیرد و به کاربر امکان آغاز راه رفتن سریع را می دهد.

کفش مون‌واکرز اکنون برای تامین مالی در وب سایت کیک‌استارتر معرفی شده است و نخستین خریداران می توانند آن را با قیمت ۹۰۰ دلار خریداری کنند. تحویل این محصول به نظر می رسد از مارس ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا