پیکابوست: دوچرخه های معمولی به راحتی الکتریکی می شوند! (+فیلم و عکس)

با یک بار شارژ کامل، پیکابوست می تواند برد حرکت حدود ۳۰ کیلومتر را پوشش دهد…

موبنا – می توان گفت که دوچرخه های الکتریکی بزرگ‌ترین تکامل در دنیای دوچرخه ها از زمان اختراع این وسیله نقلیه محسوب می شوند. فناوری دوچرخه سواری به طور کلی طی چند قرنی که از اختراع این وسیله نقلیه می گذرد، پیشرفت هایی داشته است، اما با معرفی دوچرخه های الکتریکی امروزی شاهد معرفی محصولاتی در اشکال و اندازه های مختلف بوده ایم.

 

 

البته این محصولات پیشرفته و جذاب در برخی موارد می توانند در حد یک خودرو نو گران قیمت باشند، و از این رو افراد بسیاری تمایلی به استفاده از آنها نداشته باشند. با این وجود، گزینه هایی برای رفع این مساله و لذت بردن از سواری با دوچرخه های الکتریکی با بودجه کم نیز وجود دارند.

پیکابوست: کیت تبدیل به دوچرخه الکتریکی 

کیت تبدیل به دوچرخه الکتریکی پیکابوست (PikaBoost) محصول شرکت لیوال (Livall) یکی از این گزینه ها است. با پرداخت ۵۹۹ دلار – برای نخستین خریداران ۲۹۹ دلار – شما می توانید هر دوچرخه ای را با استفاده از این کیت که به پایه زین متصل می شود به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل کنید.

پیکابوست یک کیت برای تبدیل دوچرخه عادی به دوچرخه الکتریکی است، از این رو، برخی ویژگی های فناوری موجود در نمونه های الکتریکی را ندارد، اما می تواند نیرویی مضاعف را برای یک تجربه سواری لذت بخش را ارائه کند.

به غیر از قیمت مقرون به صرفه، پیکابوست دارای مزایای دیگری نیز است. به عنوان نمونه، اگر قصد دارید برای چند روز دوچرخه سواری کنید و یک مسیر سربالایی طولانی و خسته کننده پیش روی شما قرار دارد، با استفاده از پیکابوست می توانید هنگام عبور از سربالایی تجربه رکاب زدن مشابه با سواری روی سطحی صاف را داشته باشید.

با یک بار شارژ کامل، پیکابوست می تواند برد حرکت حدود ۳۰ کیلومتر را پوشش دهد. افزون بر این، پیکابوست حدود سه کیلوگرم وزن دارد و زمانی که استفاده نمی شود می توان آن را به راحتی در کوله پشتی یا کیف خورجینی دوچرخه حمل کرد.

شارژ باتری پیکابوست حدود سه ساعت طول می کشد. این کیت دارای یک چراغ عقب داخلی و شارژر یو اس بی است که امکان شارژ تلفن همراه هنگام دوچرخه سواری را فراهم می کند. البته انجام این کار می تواند به کاهش مسافتی که می توانید با کمک پیکابوست طی کنید، منجر شود. این کیت دارای سه حالت سواری شامل Hold، Roll و Sport است که می توانید با توجه به شرایط سواری خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

باید اشاره داشت که همانند دیگر کیت های تبدیل دوچرخه عادی به دوچرخه الکتریکی، پیکابوست نرمی عملکرد مشابه با یک دوچرخه الکتریکی واقعی را ارائه نخواهد کرد. همچنین، باید انتظار توقف های گاه و بیگاه برای بررسی این که غلتک پیکابوست با چرخ عقب همتراز است را داشته باشید. این کیت فقط با دوچرخه هایی که دارای چرخ عقب ثابت و بدون سیستم تعلیق کامل هستند(که البته گروه اصلی دوچرخه ها را تشکیل می دهند) به درستی کار می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا