تاکسی هوایی کره جنوبی پرواز آزمایشی خود را به پایان رساند

یک تاکسی هوایی ساخت کره اولین پرواز آزمایشی خود را در یک رویداد نمایشی شهری در جزیره ججوی کره جنوبی در روز چهارشنبه انجام داد.

موبنا – به گزارش یونهاپ، این «تاکسی» که توسط شرکت هوافضای Kencoa، سازنده هواپیماهای بدون سرنشین در کره جنوبی ساخته شده است، می تواند یک بزرگسال را در خود جای دهد. این یک وسیله نقلیه الکتریکی است که می تواند با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و تا ۱۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

قرار است جزیره ججو تا سه سال دیگر خدمات “تاکسی هوایی” را به صورت تجاری ارائه کند. به همین منظور کنسرسیومی متشکل از سه شرکت تجاری تفاهم نامه ای با مقامات محلی در ججو امضا کرده اند که هدف آن ارائه خدمات حمل و نقل هوایی شهری تجاری تا سال ۲۰۲۵ است.

این جزیره توسط کنسرسیوم مذکور به عنوان “محل آزمایش ایده آل تاکسی های هوایی” به دلیل “امکانات فرودگاهی خوب و زیرساخت های ترافیکی به خوبی نگهداری شده” در نظر گرفته شده است.

کره جنوبی قصد دارد یک سکوی پرواز و یک سیستم ارتباطی ویژه را در جزیره مذکور راه اندازی کند.

هم اکنون کشورهایی مانند ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا و چین تاکسی های هوایی خود را ساخته اند و برخی نیز قصد دارند روند استفاده از تاکسی های هوایی را بین سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ تجاری کنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا