دبی و بزرگ‌ترین منطقه فناوری با انتشار کربن صفر جهان(+فیلم و عکس)

این منطقه میزبان سرمایه گذاری های مشترک برای توانمندسازی کارآفرینان به منظور ایجاد یک زیست‌بوم فناوری شهری منحصر به فرد خواهد بود.

موبنا شرکت یو آر بی مهندسی بزرگ‌ترین منطقه فناوری شهری جهان در منطقه الجداف در دبی را بر عهده گرفته است.

 

 

به گفته شرکت یو آر بی، افزایش جمعیت، شهرنشینی و تاثیرات تغییرات آب و هوایی موجب افزایش نیاز شهرها به انعطاف‌پذیری، زیست‌پذیری و هوشمند بودن شده است. از این رو، ایجاد شهرهای پایدار دیگر یک انتخاب نیست و به یک ضرورت تبدیل شده است. این امر مستلزم برنامه‌ریزان با تجربه در طراحی و ارائه جوامع پایدار است.

ساخت و ساز جدید در دبی به گذار جهانی به سمت کسب اهداف کربن صفر خواهد پیوست و می تواند به خانه کارآفرینان نمونه تبدیل شود. این شرایط دبی را به یک مرکز شهری برای ارائه نوآوری و توانمندسازی یک زیست‌بوم فناوری منحصر به فرد برای گسترش در کشور امارات و جهان تبدیل می کند. همچنین، این منطقه فناوری شهری دارای تاسیسات تجاری و آموزشی متعدد خواهد بود.

تمرکز بر طراحی شهرهای پایدار با انتشار کربن صفر

شرکت یو آر بی دارای توسعه‌دهندگان و مشاورانی با تجربه است که مدیریت توسعه، برنامه ریزی حرفه ای، خدمات چشم انداز و معماری با تمرکز بر طراحی شهرهای پایدار با انتشار کربن صفر را ارائه می کند. این شرکت توسط بهارش باقریان، یک طراح ارشد با بیش از ۱۸ سال سابقه تاسیس شده است.

باقریان دیدگاه خود درباره پروژه جدید را به اشتراک گذاشته و دبی را یکی از بهترین شهرهای جهان برای رهبری تحول فناوری شهری عنوان کرده است. به گفته وی، منطقه فناوری شهری یک هاب فناوری جهانی جدید برای نوآوری شهری خواهد بود. با مساحت کلی ۱۴۰ هزار متر مربع، این بزرگ‌ترین منطقه فناوری شهری جهان خواهد بود. از این رو، دبی را به مرکز نوآوری شهری تبدیل می کند.

این منطقه جدید تاسیسات و امکانات مختلف برای کنفرانس ها، آموزش، پژوهش، سمینارها، کسب و کارها و غیره را ارائه می کند. ساختمان هایی که در این منطقه ساخته می شوند با فناوری ها و امکانات پیشرفته خود انتشار کربن ناشی از روند ساخت و ساز و بهره‌برداری را جبران خواهند کرد و هرچه بیشتر نیروی کار کم کربن را تقویت می کنند.

چهار هزار شغل در زمینه فناوری شهری سبز، آموزش و پرورش

منطقه فناوری شهری که قرار است در منطقه الجداف در دبی ساخته شود، می تواند ۴۰۰۰ فرصت شغلی در زمینه فناوری شهری سبز، آموزش و پرورش ایجاد کند. همچنین، این منطقه میزبان سرمایه گذاری های مشترک برای توانمندسازی کارآفرینان به منظور ایجاد یک زیست‌بوم فناوری شهری منحصر به فرد خواهد بود.

این منطقه رشد راه حل های فناوری شهری در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از گذشته را هدف قرار داده و همچنین فرصت های سرمایه گذاری برای مبتکرانی فراهم می کند که با برخی از حیاتی‌ترین مسائل مرتبط با شهرهای پایدار کار می کنند. این منطقه از نوع جدیدی از شرکت های نوآورانه پشتیبانی خواهد کرد که برای رشد سریع به یک بستر و سکو نیاز دارند.

منطقه فناوری شهری دبی میزبان موسسه فناوری شهری نیز خواهد بود که نسل آینده رهبران فناوری شهری را آموزش می دهد و فرصت هایی را برای معرفی نوآوری های جدید فراهم می کند. این در شرایطی است که مشارکت های ثمربخش دولتی خصوصی که می توانند موجب شکل‌گیری فناوری های سبز آینده شوند را نیز تشویق می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا