اکوپارک شناور رودخانه شیکاگو! (+عکس)

با همکاری گروه Urban Rivers قصد دارد تا فاز اول یک پارک بوم گردی شناور معروف به نام “Wild Mile” را روی رودخانه شیکاگو بسازد…

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور اسکیدمور، اوینگز و مریل مشهور به اس‌ او ام یکی از بزرگترین شرکت های معماری جهان است و با همکاری گروه Urban Rivers  فاز اول یک پارک بوم گردی شناور معروف به نام “Wild Mile” را روی رودخانه شیکاگو را به نمایش گذاشته است.

این پروژه ۱۳۹ متر مربعی که از گذرگاه‌ های چوبی پر پیچ و خم و فضای سبز تشکیل شده است، هم به‌ عنوان یک اکوسیستم شهری احیا کننده عمل می‌ کند که حیات وحش را دوباره به فضای صنعتی باز می گرداند و هم در قالب یک محیط عمومی که آموزش، تفریح و پیوندهای اجتماعی قویتر را ترویج خواهد کرد.

اکوپارک شناور رودخانه شیکاگو! (+عکس)

ساخت و ساز این پارک بوم‌ گردی در سال ۲۰۱۶ آغاز و در سال ۲۰۲۱ تکمیل شد. در ژوئن ۲۰۲۲ نیز به طور رسمی برای استفاده عموم افتتاح شد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مرحله بعدی نیز یک آبنما به طول ۱۲۲ متر در کنار مجموعه ای از باغ‌ های شناور، جنگل‌ ها با گذرگاه‌ های عمومی، اسکله های کایاک و سایر امکانات تفریحی افزوده می شود.

همچنین با هدف بازگرداندن تنوع زیستی به رودخانه شیکاگو در محل مورد نظر، ۶۰ گیاه بومی که در محیط های آبی رشد می کنند و در عین حال مجموعه ای از گیاهانی که گرده افشانی و لانه سازی پرندگان را هدف قرار می دهند، به اکوپارک افزوده شده اند. مساحت کلی سایت ۶۸۷۹۷ متر مربع گزارش شده است.

اکوپارک شناور رودخانه شیکاگو! (+عکس)

اکوپارک شناور رودخانه شیکاگو! (+عکس)

اکوپارک شناور رودخانه شیکاگو! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا