مزایا و معایب شستشوی فرش با روش های خانگی

شستشوی فرش با روش های خانگی، دارای مزیت های مختلفی است. اما با توجه به معایب این روش شستشو، بهتر است که از خدمات قالیشویی کرج استفاده کرد.

حتما شما هم به خاطر دارید که قدیم ها پدر و مادرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، نزدیک عید فرش ها را در حیاط پهن می کردند و با کاسه هایی از جنس فلز، مراحل شستشوی فرش را انجام می دادند. اما در سال های گذشته، تمایل مردم به دلایل مختلفی برای شستشوی فرش با روش های خانگی کاهش پیدا کرده است. با این حال باز هم برخی از مردم علاقه مند به سپردن فرش های خودشان به قالیشویی کرج نمی باشند و فکر می کنند می توانند در خانه فرش های خود را تمیز کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم، مزیت ها و معایب شستشوی فرش با روش های خانگی را به شما ذکر کنیم. پس اگر قصد شستشوی فرش را دارید و نمی دانید روش سنتی یا صنعتی را انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

 

آشنایی با روش های خانگی شستشوی فرش

در سال های اخیر، روش های مختلفی برای شستشوی فرش راه اندازی شده اند که برخی از آن ها در خانه قابل اجرا می باشند. به طور کلی، دو روش خانگی جهت شستشوی فرش وجود دارد که در ادامه هر دوی آن ها را توضیح می دهیم.

نوشته های مشابه
  • شستشوی فرش با مواد شستشو و آّب

شستشوی فرش با مواد شستشو و آب، یک روش سنتی و قدیمی است. این روش در خانه های ویلایی قابل اجرا بوده و متاسفانه، معایب زیادی را به همراه دارد. البته مزیت های این روش نیز باعث شده اند که افراد زیادی علاقه مند به شستشوی فرش با مواد شوینده و آب باشند.

  • شستشوی فرش با شامپو فرش

یکی دیگر از روش های خانگی برای شستشوی فرش، استفاده از شامپو فرش می باشد. در این روش، مقداری کف شامپو فرش با برس مخصوص بر روی فرش کشیده می شود و تا حد زیادی آلودگی ها و کثیفی های فرش از بین می روند.

مزیت های استفاده از روش های خانگی برای شستن فرش

شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که برای شستشوی فرش به قالیشویی کرج اعتماد کنیم یا خودمان در خانه اقدام به شستشوی فرش کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید هم مزیت های شستشوی فرش در خانه را ذکر کنیم، هم معایب آن را!

  • شستشو در زمان سریع تر

اگر حوصله و زمان معطل ماندن برای شستشوی فرش در قالیشویی گوهردشت را ندارید، می توانید در خانه اقدام به شستشوی فرش خودتان کنید. در واقع، با شستشوی فرش در خانه، هیچ محدودیتی از لحاظ زمان برای شما به وجود نخواهد آمد.

  • هزینه کمتر در کوتاه مدت!

اینکه به طور قطعی بگوییم شستن فرش در خانه، هزینه های کمتری را در پی دارد، درست نیست. به هر حال، ممکن است که در کوتاه مدت هزینه های شما برای شستن فرش کم شود. چون شما نیازی به پرداخت هزینه شستشوی فرش در قالیشویی فردیس را ندارید.

اما به هر حال، با توجه به آب مصرفی زیاد، استفاده از مواد شوینده مختلف و … هزینه های شستشوی فرش با روش سنتی چند برابر از شستشوی فرش در قالیشویی کرج می شود.

قالیشویی کرج

روش های خانگی برای شستشوی فرش

معایب استفاده از روش های خانگی برای شستشوی فرش

شاید در گذشته، مزیت های بسیار زیادی برای شستشوی فرش در خانه وجود داشت. اما امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم، معایب شستشوی فرش در خانه افزایش پیدا کرده اند. در ادامه به معایب شستشوی فرش در خانه اشاره می کنیم.

  • نیاز به فضای بیشتر

برای شستشوی فرش در خانه، نیاز است که فضای زیادی داشته باشید. بدیهی است که شما نمی توانید در یک خانه آپارتمانی اقدام به شستشوی فرش خودتان کنید.

  • مصرف آب و مواد شوینده بسیار زیاد!

یکی دیگر از معایب استفاده از روش های خانگی برای شستشوی فرش این است که آب و مواد شوینده با مقدار بسیار زیادی برای شستشوی فرش استفاده می شوند.

  • عدم استفاده از تخصص برای لکه برداری و شستشوی فرش

شاید به نظر نرسد، اما شستشوی فرش نیز یک کار تخصصی است. در صورتی که لکه برداری و شستشوی فرش به صورت تخصصی انجام نشود، احتمال آسیب رسیدن به فرش افزایش پیدا خواهد کرد.

  • استفاده از مواد شوینده نامناسب

ممکن است شما در انتخاب مواد شوینده برای شستشوی فرش دچار مشکل شوید. همین موضوع باعث می شود که بافت فرش شما پس از شستشو آسیب ببیند و دچار مشکل شود.

قالیشویی کرج

معایب استفاده از روش های خانگی برای شستشوی فرش

مقایسه شستشوی فرش در قالیشویی کرج و در خانه

در حال حاضر، اکثر مردم ساکن در شهر کرج علاقه مند به شستشوی فرش در قالیشویی کرج می باشند. زیرا می دانند که شستشوی فرش و موکت در بهترین قالیشویی کرج مانند قالیشویی چهلسی، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر و از لحاظ بازدهی، بهتر است.

شستشوی فرش در قالیشویی کرج و در خانه با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند که در ادامه به طور کامل این تفاوت ها را بررسی می کنیم.

  • در قالیشویی، تمامی مراحل مربوط به شستشوی فرش به صورت تخصصی و اصولی انجام می شوند. بنابراین، به تار و پود فرش، حتی فرش های دستبافت آسیبی وارد نمی شود و طول عمر فرش نیز کاهش پیدا نخواهد کرد.
  • در قالیشویی کرج، نیروهای متخصص در زمینه شستشوی فرش و لکه برداری فرش خدمات ارائه می کنند.
  • استفاده از مواد شوینده به صورت تخصصی و بر اساس نوع فرش، از جمله مزیت های شستشوی فرش در قالیشویی کرج می باشد.
  • در قالیشویی کرج از آب کمتری جهت شستشوی فرش استفاده می شود. این در حالی است که برای شستشوی یک فرش در خانه، آب بسیار زیادی باید مصرف شود.
  • روش خشک کردن فرش در قالیشویی چهلسی با کمک گرمخانه های تخصصی است. بنابراین، بدون تابش نور خورشید به فرش، فرش ها خشک می شوند و به رنگ و کیفیت فرش آسیبی وارد نمی شود.
  • استفاده از دستگاه های پیشرفته جهت انجام هر یک از مراحل شستشوی فرش در قالیشویی کرج، از دیگر مزیت های این قالیشویی محسوب می شود.

جمع بندی

شستشوی فرش با روش های خانگی، مزیت های زیادی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. اما با توجه به معایب شستشوی فرش در خانه، بهتر است که افراد ساکن در شهر کرج از خدمات قالیشویی کرج کمک بگیرند.

به هر حال، شستشوی فرش با روش های اصولی و با مصرف میزان آب کمتر، باعث طولانی شدن عمر فرش شده و همچنین، ذخایر آب را کاهش نمی دهد.

دکمه بازگشت به بالا