جدیدترین ب ام و سری ۷ اینجا تولید می شود! (+فیلم و عکس)

ب ام و برای آماده کردن کارخانه دینگولفینگ به منظور تولید سری ۷ و نسخه الکتریکی آی۷ (BMW i7) بیش از ۳۰۰ میلیون یورو در این مجموعه سرمایه گذاری کرد.

موبنا ب ام و یکی از نام های شناخته شده در زمینه تولید خودروهای لوکس محسوب می شود و پرچمدار محصولات این شرکت سدان اندازه کامل سری ۷ (BMW 7 Series) است. ب ام و به تازگی از مدل کاملا جدید سری ۷ رونمایی کرده و تولید نسل هفتم این خودرو با کد جی۷۰ (G70) در کارخانه دینگولفینگ در آلمان صورت می گیرد.

 

 

سدان پرچمدار ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳ هم با پیشرانه احتراق درونی و هم با پیشرانه تمام الکتریکی از خط تولید خارج می شود. همچنین، تولید نسخه پلاگین هیبرید این خودرو برنامه ریزی شده است.

کارخانه دینگولفینگ در جنوب باواریا یکی از ۳۰ تاسیسات تولید ب ام و در سراسر جهان است و در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه شرکت در اروپا محسوب می شود. در کنار سری ۷، خودروهای سری ۴، سری ۵، سری ۶، سری ۸ و آی‌اکس نیز از خط تولید کارخانه دینگولفینگ خارج می شوند. تولید سالانه این کارخانه نزدیک به ۲۵۰ هزار دستگاه است.

ب ام و برای آماده کردن کارخانه دینگولفینگ به منظور تولید سری ۷ و نسخه الکتریکی آی۷ (BMW i7) بیش از ۳۰۰ میلیون یورو در این مجموعه سرمایه گذاری کرد. ساختارهای تولید انعطاف‌پذیر و مهارت های یکپارچه‌سازی فوق العاده، این امکان را برای ب ام و فراهم می کند تا طیف متنوعی از مدل ها و سامانه های پیشران را به طور بهینه در یک کارخانه تولید کند.

ب ام و خطوط تولید که برای مونتاژ نسل پیشین سری ۷ استفاده می شدند را برای تولید نسل جدید آن بروزرسانی کرده است. تصمیم ب ام و برای پرهیز از ساخت ساختارهای جدید و در عوض بهینه‌سازی موارد موجود، صرفه جویی میلیون ها دلار در این فرایند را برای شرکت به همراه داشت. با این وجود، فرایند ویژه ای برای رنگ آمیزی دو رنگ سری ۷ جدید ایجاد شده است که تکنیک های استاندارد را با رنگ آمیزی دستی متخصصان دینگولفینگ ترکیب می کند.

ب ام و همچنین مفتخر است که اجزا پیشران الکتریکی آی۷ را در مجموعه دینگولفینگ مونتاژ می کند. برخی از این اجزا شامل باتری و سامانه پیشران الکتریکی یکپارچه شده می شوند که همگی در نزدیکی کارخانه و در مرکز صلاحیت برای تولید ئی-درایو ب ام و (Competence Center for E-Drive Production) تولید می شوند. در حال حاضر، این تاسیسات می تواند سالانه برای بیش از ۵۰۰ هزار خودرو الکتریکی قطعات تولید کند.

ب ام و برآورد کرده است که تا اواسط دهه میلادی فعلی، نیمی از خودروهای تولیدی در کارخانه دینگولفینگ الکتریکی خواهند بود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا