نسخه وب رایگان فتوشاپ منتشر شد!

شرکت ادوب قصد دارد نسخه وب جدید رایگان ابزار ویرایش عکس محبوب فتوشاپ را منتشر کند.

موبنا – شرکت ادوب در حال حاضر سرگرم تست نسخه فریمیوم فتوشاپ با کاربران در کاناداست اما احتمالا در نهایت این نسخه را برای شمار گسترده‌ای از مخاطبان قابل دسترس خواهد کرد. اکنون هر کاربری که در کانادا یک حساب ادوب ایجاد کند، می‌تواند به نسخه تحت وب رایگان فتوشاپ دسترسی پیدا کند.

فتوشاپ همواره استاندارد صنعتی برای ویرایش عکس بوده است اما هزینه مجوز ماهانه، احتمالا مانع اصلی برای استفاده از این نرم افزار بوده است. در این بین، نرم افزارهای ویرایش عکس رایگان یا فریمیوم مانند پیکسلر، کانوا و فتوپی کاربران عادی را جذب کرده‌اند و در عرضه قابلیتهایشان، پیشرفتگی بیشتری پیدا کرده اند.

طبق گزارش وب سایت ورج، ادوب ابزارهای ابتدایی ویرایش عکس را به رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد تا کاربرانی را جذب کند که در زمره کاربران همیشگی نرم افزار این شرکت نیستند. ادوب امیدوار است بعضی از کاربران فتوشاپ پریمیوم، در نهایت به مشترکان پولی تبدیل شوند به خصوص که این شرکت قصد دارد قابلیتهای پیشرفته‌تری در نسخه وب عرضه کند که تنها با داشتن اشتراک، قابل دسترس خواهند بود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، ادوب پاییز گذشته نسخه وب فتوشاپ و ایلوستریتور (Illustrator) را برای مشترکان راه اندازی کرد. با این حال امکانات آنها به ویرایش ابتدایی و اشتراک گذاری نظرات میان همکاران پروژه‌ها محدود بود. نسخه وب رایگان جدید فتوشاپ به شکل قابل توجهی ابزارهای موجود را گسترش خواهند داد و به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های جدید شروع کنند و به ابزارهای اصلاح رنگ پیشرفته و ویرایش دسترسی داشته باشند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا