هواپیمای عمود پرواز جدید آزمایش شد (+فیلم و عکس)

یک تاکسی هوایی برقی جدید متعلق به شرکت «ولوکوپتر» نخستین پرواز آزمایشی خود را تکمیل کرد. این هواپیمای عمود پرواز ۴ نفره است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از دیلی میل، این هواپیما که «ولو کانکت»(VoloConnect) نام دارد برای حمل و نقل تجاری مسافران در مناطق شهری و حومه‌ای با حداکثر سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت طراحی شده است.

طی پرواز آزمایشی که ۲ دقیقه و ۱۴ ثانیه طول کشید، سرعت وسیله نقلیه مذکور هنگام حرکت به سمت جلو به ۴۰ مایل برساعت و هنگام حرکت به کنار به ۲۸ مایل برساعت رسید.

 

 

همچنین ولوکانکت که یک هواپیمای برقی عمود پرواز است، چند مانور ساده را طی عملیات آزمایشی خود انجام داد. البته این هواپیما هنوز یک نسخه اولیه است اما ولوکوپتر تأیید کرد تمام ویژگی‌های آئرودینامیکی و عملکردی نمونه تجاری آینده را دارد.

پرواز آزمایشی مذکور، ۱۷ ماه پس از ساخت هواپیمای مذکور، بدون سرنشین و در ماه می انجام شده است. البته از آن زمان تاکنون پروازهای دیگری نیز انجام شده که همگی بخشی از فاز اصلی آزمایش نمونه اولیه هستند. هدف از این آزمایش‌ها نیز ارزیابی عملکرد و محدودیت‌های هواپیمای عمودپرواز است.

هم اکنون مهندسان ولوکوپتر در آلمان مشغول ارزیابی سرعت‌های کم و بالای این وسیله نقلیه و همچنین توانایی آن برای انتقال از وضعیت پرواز عمودی به افقی هستند. همچنین آنها قابلیت وسیله نقلیه مذکور برای مقابله با خرابی موتور با حضور سرنشین و بعد از آن در پرواز خودران بررسی می‌کنند.

 

 

ولوکانکت دارای ۶ پروانه برای بلند شدن از زمین و فرود عمودی است. همچنین این وسیله نقلیه دارای دو فن برقی است که با بال‌های ثابت آن کار می‌کنند و امکان پرواز به سمت جلو را فراهم می‌کنند.

پس از «ولوسیتی» و «ولو درون»، ولوکانکت سومین وسیله نقلیه هوایی شرکت مذکور است که به طور آزمایشی پرواز می‌کند. با این حساب، ولوکوپتر تنها سازنده هواپیماهای برقی عمودپرواز در جهان است که ناوگانی از هواپیماهای در حال آزمایش را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا