پهپاد تی۱۵۰؛ هدیه انگلیسی برای اوکراینی ها (+فیلم و عکس)

پهپاد تی۱۵۰ مالوی اروناتیکس به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید ۳۰۰ میلیون پوندی (۳۷۴ میلیون دلار) در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد می گیرد.

موبنا – بنابر گزارش هایی که به تازگی در رسانه های بریتانیایی منتشر شده اند، انگلیس پهپادهای مالوی اروناتیکس تی۱۵۰ (Malloy Aeronautics T150) را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید ۳۰۰ میلیون پوندی (۳۷۴ میلیون دلار) در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

این پهپاد توانایی انتقال تجهیزات نظامی و مهمات به خط مقدم جبهه جنگ را دارد.

 

 

ویژگی های پهپاد تی۱۵۰

مالوی اروناتیکس تی۱۵۰ یک کوادکوپتر باری متوسط مجهز به هشت موتور الکتریکی و هشت پروانه بالابر است که امکان حمل باری به وزن ۶۸ کیلوگرم را فراهم می کنند. برد پروازی این پهپاد ۷۰ کیلومتر است و می تواند با سرعت کروز ۴۸ کیلومتر بر ساعت مسیر خود را طی کند. در صورت بروز اشکال در یک موتور یا پروانه، این پهپاد همچنان می تواند به کمک موتورهای الکتریکی دیگر خود به صورت ایمن فرود آید.

پهپاد تی۱۵۰ به طور اختصاصی برای جابجایی محموله های نظامی طراحی شده و امکان فعالیت در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد و در شرایط گرم و خشک، برفی، بارانی و بادی با موفقیت آزمایش شده است.

نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا پهپاد مالوی اروناتیکس تی۱۵۰ را با موفقیت آزمایش کرده و به خدمت گرفته است.

پهپاد تی۱۵۰ در یک کیس اندازه متوسط قابل حمل است و یک نفر می تواند آن را جابجا کند. از یک لپ تاپ می توان برای کنترل پرواز این پهپاد استفاده کرد. افزون بر این، امکان تعیین مسیر برای پرواز و تحویل محموله به صورت خودمختار نیز وجود دارد.

مالوی اروناتیکس تی۱۵۰ از باتری نیرو می گیرد، اگرچه فناوری شارژ بی سیم نیز برای آن توسعه داده شده است و پهپاد می تواند هنگام پرواز نیز شارژ شود. بیشینه مدت زمان پرواز این پهپاد ۳۶ دقیقه عنوان شده است.

محموله پهپاد می تواند پس از فرود آن تخلیه شده یا حین پرواز روی مکانی مشخص رها شود. تی۱۵۰ می تواند برای تحویل غذا و آب، تجهیزات نظامی و پزشکی، سوخت، مهمات و تقریبا هر چیز دیگری که سربازان در خط مقدم نیاز دارند، به کار گرفته شود.

انجام وظیفه ای خطرناک!

انتقال بار به نیروهایی که در خط مقدم نبرد قرار دارند، وظیفه خطرناکی است زیرا تیم های لجستیکی ممکن است مورد حمله نیروهای دشمن قرار بگیرند. با استفاده از پهپادهای باری به جای بالگرد یا هواپیما، تعداد نفراتی که در معرض خطر قرار می گیرند، بسیار کمتر است زیرا پهپادها از راه دور قابل کنترل هستند.

مالوی اروناتیکس تی۱۵۰ توانایی پرواز در روز و شب را دارد، از این رو، محموله می تواند در هر زمانی به نیروها تحویل داده شود.

 منبع: مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا