«خانه تجربیات بتنی»؛ ایده پردازی در باغ انبه! (+عکس)

این خانه که در دامنه‌های روستایی قرار دارد، میان باغ‌ های انبه واقع شده و با معماری بتنی غیرمعمول خود، تناقض جالبی با فضای سرسبز اطراف ایجاد کرده است.

موبنا؛ رکسانا دانیالی شرکت معماری SRDA اخیرا پروژه ای با نام “خانه تجربیات بتنی” را تکمیل کرده که یک سازه مسکونی واقع در شبه جزیره غربی هند است. این خانه که در دامنه‌های روستایی قرار دارد، میان باغ‌ های انبه واقع شده و با معماری بتنی غیرمعمول خود، تناقض جالبی با فضای سرسبز اطراف ایجاد کرده است.

«خانه تجربیات بتنی»؛ ایده پردازی در باغ انبه! (+عکس)

همانطور که از نام آن پیداست و البته طبق گفته SRDA، این پروژه یک آزمایش کامل در تمام جنبه های آن از جمله برنامه ریزی، ساخت، طراحی سازه، استفاده از مواد، بازی نور و سایه و خدمات محسوب می شود.

جزئیات گنجانده شده در معماری و فضای داخلی این خانه، اتمسفر آن را بسیار صمیمی و مناسب زندگی می کند. در مجموع عکاسی از این خانه چندان آسان نیست. در واقع فضاهای آن را باید از نزدیک دید و تجربه کرد.

«خانه تجربیات بتنی»؛ ایده پردازی در باغ انبه! (+عکس)

ضخامت دیوارها از ۴۵۰ میلی متر تا ۱۰۰۰ میلی متر متغیر است که جلوه ای مجسمه ای ایجاد می کند و به مالکان اجازه می دهد تا انواع مختلف متدهای ذخیره سازی و انبار را در خانه اجرا کنند.

SRDA توضیح می‌دهد: «این روش تهویه مطبوع از ضخامت دیوارها به نفع خود استفاده می‌ کند و مجاری کوچکی را درون آنها شکل می دهد که هوای خنک را حمل می‌ کنند، آن را در حجم زیاد خانه به گردش در می‌ آورند و در عین حال دیوارهای بتنی را نیز خنک می‌ کنند.» پنجره های فرو رفته نیز به گونه ای طراحی شده اند که کاملا ضد آب باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا