خاص ترین خودروی مرسدس بنز در خیابان، یک غیرقابل کنترل تمام عیار است! (+عکس)

مرسدس در این خودرو از رینگ های اختصاصی ۹ پره منیزیمی استفاده کرده است. بیشینه سرعت برابر با ۳۲۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده…

موبنا – پروژه وان یا همان یک را می توان یکی از مهمترین برنامه های مرسدس بنز طی تاریخ فعالیت این کمپانی دانست. خودرویی که در نمایشگاه بین المللی دبی که حدودا ۲ سال پیش برگزار شد، معرفی و کل این رویداد خودرویی را تحت اثر خود قرار داد.

اکنون باردیگر مرسدس به فروش تمامی ۲۷۵ دستگاه وان اشاره کرده و قیمت ۲.۷۲ میلیون دلار را نیز برای آن تایید کرده است.

۴ الکتریکی و یک بنزینی

برای پیشرانه این خودرو از ترکیب ۴ موتور الکتریکی با موتور بنزینی توربوشارژ استفاده شده که مجموعا ۱۰۴۹ اسب بخار خروجی دارد و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

دو موتور الکتریکی با محور جلو در ارتباط هستند که هر کدام ۳۲۲ اسب بخار را وارد سیستم می کنند. موتور سوم در ارتباط مستقیم با پیشرانه بنزینی قرار دارد و ۱۶۱ اسب بخار را به سیستم اضافه می کند. موتور چهارم نیز با سامانه توربوشارژ در ارتباط است و ۱۲۱ اسب بخار به ترکیب مورد اشاره می افزاید.

 

۳۲۵ کیلومتر برساعت کاملا قانونی!

بیشینه سرعت برابر با ۳۲۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده و خودرو طی ۲.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. ۷ ثانیه پس از حرکت، وان رکورد ۲۰۰ کیلومتر برساعت را نیز ثبت کرده است!

مرسدس در این خودرو از رینگ های اختصاصی ۹ پره منیزیمی استفاده کرده است. سیستم ترمز نیز مجهز به کالیپرهای ۶ پیستونه و دیسک ۱۵.۶ اینچی کربن-سرامیک در چرخ های جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه با دیسک های ۱۵ اینچی در محور عقب است.

در ادامه می توانید تصاویر جدید آ ام گ وان را مشاهده کنید:

بال عقب فعال

مرسدس وان

باله های فعال

مرسدس وان

بدون پنل های پوشاننده

مرسدس وان

بعد از نصب پنل ها

مرسدس وان

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا