خودروی بسیار کوچک چانگان با پیشرانه ۴۱ اسب بخاری (+عکس)

چانگان چین یک خودروی کوچک در مجموعه محصولات خود دارد که از پیشرانه الکتریکی و برد حرکتی ۲۰۵ کیلومتر استفاده می کند.

موبنا نیو ۲ نام محصولی از کمپانی چانگان است که در کلاس میکروکارها قرار می گیرد. ظاهرا تمامی خودروسازهای چینی دست کم یک خودرو را در این کلاس معرفی کرده اند!

نیو ۲ در بازار چین از ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار قیمت دارد. یک نکته جالب در رابطه با نامگذاری این خودرو وجود دارد زیرا نیو ۱ هیچگاه وجود نداشته و این از ماجراهای غیرقابل درکی است که در صنعت خودروی چین مشابه آن را بسیار می توان یافت!

ابعاد

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید با یک طراحی حجیم اما بسیار کوچک سر و کار داریم که از منظر ابعاد برابر با ۲۷۷۰ میلیمتر در طول، ۱۵۴۵ میلیمتر در عرض، ۱۶۹۰ میلیمتر در ارتفاع و ۱۶۸۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

پیشرانه

با چنین ابعادی قطعا باید آنرا یک الکتریکی بدانیم زیرا فضایی برای نصب پیشرانه بنزینی وجود ندارد. از این رو؛ تک موتور ۳۰ کیلوواتی(۴۱ اسب بخار) در ارتباط با محور جلو استفاده شده که انرژی مورد نیاز خود را از باتری لیتیومی ۲۱.۰۳ کیلووات ساعت تامین می کند. برد حرکتی این خودرو ۲۰۵ کیلومتر است.

در بخش جعبه دنده نیز همانند اکثر محصولات این کلاس از نمونه تک سرعته استفاده شده است. بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

سیستم تعلیق مستقل در محور عقب و همچنین سیستم ترمز دیسکی در تمامی چرخ از دیگر ویژگی های نیو ۲ محسوب می شود.

رینگ های استاندارد در اندازه ۱۳ اینچی ارائه می شوند.

کابین و ایمنی

کابین فضایی بسیار ساده است که می توانست با توجه به برچسب قیمت نیو ۲، شرایط بهتری را ارائه می داد. از امکانات کابین می توان به: سیستم تهویه غیر اتوماتیک، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، نمایشگر ال سی دی مقابل راننده، بلوتوث، پاور ویندوز، تنظیم الکتریکی آینه و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید، ایربگ راننده، دوربین عقب، رادار پارک عقب و … قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا