کیوی؛ خودروی عجیب و کوچک چینی با پیشرانه الکتریکی (+عکس)

مجموعه‌ای از خودروهای کوچک و ارزان قیمت چینی را قبل‌تر معرفی کردیم؛ امروز کیوی؛ خودروی عجیب و کوچک با پیشرانه الکتریکی را معرفی می کنیم.

موبنا – بائوجون کیویی ایی ویی در بازار چین از ۱۰۶۹۰ تا ۱۲۳۷۰ دلار قیمت دارد. اولین نکته در رابطه با این خودرو به شباهت طراحی آن با سیتروئن امی مربوط می شود. خودرو از منظر ابعاد برابر با ۲۸۹۴ میلیمتر در طول، ۱۶۵۵ میلیمتر در عرض و ۱۵۹۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۰۲۰ میلیمتر است. وزن خالص با توجه به تریم ۱۰۴۰ و ۱۰۵۲ کیلوگرم محاسبه شده است.

کیویی از تک موتور الکتریکی ۴۰ کیلوواتی با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده می کند. برد حرکتی این خودروی الکتریکی برابر با ۳۰۵ کیلومتر است که انرژی مورد نیاز آن از بسته باتری لیتیومی ۳۱.۹ کیلووات ساعت تامین می شود.

در بخش جعبه دنده همانند اکثر الکتریکی های روز شاهد حضور نمونه تک سرعته در ارتباط با محور عقب هستیم.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۱۳ اینچی ارائه می شوند.

از امکانات کابین ساده اما زیبای کیویی باید به سیستم تهویه غیراتوماتیک، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، یو اس بی، استراحتگاه دست ردیف جلو، تنظیم الکتریکی آینه ها و پاور ویندوز عقب اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیکس و ایربگ قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا