کمپانی آلمانی یک بار دیگر صنعت خودرو را به چالش کشید(+عکس)

بدنه با طراحی موفق به ویژه از منظر شاخص های آئروداینامیک نیز اثر مهمی در دستیابی به این موفقیت برای EQXX دارد.

موبنا – مدتی قبل و همزمان با معرفی محصول جنجالی مرسدس بنز یعنی EQXX به معرفی آن پرداختیم. اکنون پس از مراسم رونمایی، ایی کیو اکس اکس وارد تست جاده شده که تصاویر دقیق تری را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

مرسدس بنز و سدانی که حرکت آن پایانی ندارد!/ کمپانی آلمانی یک بار دیگر صنعت خودرو را به چالش کشید(+عکس)

شهرت این خودرو به برد حرکتی آن مربوط می شود که در زمان رونمایی توسط مرسدس بنز عدد ۱۰۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ مورد تاکید قرار گرفته بود و حقیقتا نیز در نوع خود رکوردی چشمگیر و مهم محسوب می شود. بدین ترتیب EQXX  برای سفر بدون توقف از برلین(آلمان) به پاریس در فرانسه(حدود ۱۰۵۵ کیلومتر) وسیله ای کابردی خواهد بود!

در آزمایشی که مرسدس برای طی مسیر از زیندلفینگن تا کاسیس انجام داد، این الکتریکی متفاوت ۱۰۰۸ کیلومتر را با همان یکبار شارژ کامل در مبدا، رکورد زد که برابر با مصرف ۸.۷ کیلووات ساعت انرژی برای طی هر ۱۰۰ کیلومتر است. جالب آنکه در پایان سفر، نشانگر باتری هنوز ۱۳ درصد باقیمانده انرژی را نشان می داد که برای پیمایش ۱۲۸ کیلومتر دیگر کافی است!

بدنه با طراحی موفق به ویژه از منظر شاخص های آئروداینامیک نیز اثر مهمی در دستیابی به این موفقیت برای EQXX دارد.

مرسدس برای جزئیات بخش کابین شرایطی ارائه کرده تا این خودرو چندان متعلق به زمان خود نباشد! همه چیز در بهترین و بالاترین سطح ممکن قرار دارد. ۴۷ اینچ نمایشگر ال سی دی ۸K که با فناوری خاص خود بسیار کم مصرف تر از انواع مشابه در صنعت خودرو تا به امروز است و این هم یکی دیگر از رازهای دستیابی به چنین برد حرکتی قابل توجه محسوب می شود.

این خودرو حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که برای یک سدان الکتریکی در این سطح بسیار مناسب به نظر می رسد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا