خودرویی که بنتلی ۱۸ ماه برای آن وقت گذاشت (+عکس)

اهمیت سری تی به اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ساخت و استفاده از شاسی مونوکوک(یکپارچه) مربوط می شود.

موبنا بنتلی بازسازی یکی از اولین نمونه های سری-T مدل ۱۹۶۵ را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد البته این پروژه ای پیوسته و بدون توقف نبود زیرا با راهبردهای کمپانی برای بروزرسانی محصولات و بطور خاص تحقیق و توسعه درباره محصولات الکتریکی همزمان شد.

خودرویی که بنتلی 18 ماه برای آن وقت گذاشت/ چرا سری T برای خودروساز انگلیسی اهمیت دارد؟ (+عکس)

اما اخیرا بنتلی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ سرانجام این پروژه را به اتمام خواهد رساند. زمان مورد اشاره برای تکمیل بازسازی ۱۸ ماه مورد اشاره قرار گرفته است.

شاسی و پیشرانه از مهمترین بخش هایی هستند که مراحل نوسازی را پشت سر خواهند گذاشت. در رابطه با قلب تپنده به نمونه ۸ سیلندر ۶.۲۳ لیتری اشاره شده که برابر با ۲۲۵ اسب بخار خروجی دارد.

گفتنی است اولین محصول از سری T در ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۶۵ میلادی از خط مونتاژ بنتلی خارج شد و راه خود را به سوی نمایشگاه خودروی پاریس که تنها چند روز بعد در ۵ اکتبر همان سال برگزار شد، هموار کرد.

اهمیت سری تی به اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ساخت و استفاده از شاسی مونوکوک(یکپارچه) مربوط می شود. پلتفرم پیشرانه ۶.۲۳ لیتری ۸ سیلندر نیز اولین بار در سال ۱۹۵۹ برای بنتلی S2 مورد توجه قرار گرفت و چنان موفق بود که ۵۰ سال در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داشت و سرانجام در ۲۰۱۹ میلادی بازنشسته شد!

خودرویی که بنتلی 18 ماه برای آن وقت گذاشت/ چرا سری T برای خودروساز انگلیسی اهمیت دارد؟ (+عکس)

زمانی که برای اولین بار سری T به عنوان سدان ۴ درب وارد بازار شد با رنگ نقره ای خاص خود و تریم چرم آبی برای نمای داخلی به شدت مورد توجه مشتریان متمول و عاشقان صنعت خودرو قرار گرفت.

بیشینه سرعت این دلبر اشرافی سریع نیز برابر با ۱۸۵ کیلومتر برساعت بود و تنها به ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز داشت تا از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. این اعداد و کیفیت بالای بنتلی ترکیبی قدرتمند را برای شکل گیری سدان پرچمدار انگلیسی ایجاد کرد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۱۷۰ میلیمتر در طول، ۱۸۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۱۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۳۰۴۰ میلیمتر است. وزن خالص برابر با ۲۱۰۳ کیلوگرم محاسبه شده است.

نسل دوم این خودرو در سال ۱۹۷۷ معرفی شد یعنی دقیقا پس از آن که ۱۸۶۸ دستگاه سری تی نسل اول یا T1 از خط تولید بنتلی خارج شد. محصول جدید T2 نام گرفت.

باتوجه به این تاریخچه، اهمیت بازسازی این خودروی مهم در تاریخ بنتلی برای کمپانی مذکور مشخص می شود تا در آینده به عنوان یک “نماد با افتخار” کنار محصولات آینده نگر و الکتریکی خانواده خود قرار بگیرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا